To the Wonder

to the wonder recenzieTo the Wonder

D: Ben Affleck, Olga Kurylenko, Javier Bardem

R: Terrence Malick

Durata: 1h 52 min

Gen: drama, romance

Malick se reîntoarce cu încă o poezie dedicată de aceasta iubirii. Dacă cu The Tree of life Malick realiza o odă închinată vieții plină de lentoare și spiritualitate, cu To the Wonder Malick încearcă același lucru numai că nu-i iese la fel. To the Wonder este excelent din punct de vedere cinematografic, cu niște cadre sublime menită să arate încă odată frumusețea vieții și a iubirii. Camera lui Malick găsește frumusețea poetică în aproape orice cadru lipsit de personaje. Undeva pe o plajă mohorâtă, undeva în apele unui râu, pe câmpie, în parcuri sau chiar pe străzile unui mic orășel american, Malick surprinde frumusețea lumii lovită parcă de dragoste. În afară de aceste cadre poetice în care natura și lumina contează cel mai mult, Malick își îndreaptă camera și spre iubire. Astfel cele mai multe scene din To The Wonder sunt o aglomerare de sentimente exprimate prin gesturile Marinei (Olga Kurylenko) cu o voce narativă în background.

Spre deosebire de alte filme ale lui aici povestea trece pe un loc atât de secundar încât aproape că nu mai contează. Chiar și așa ea urmărește destinul a trei personaje aflate în căutarea iubirii și a fericirii. Neil(Ben Affleck) și Marina sunt personajele principale, Malick urmărindu-i pe parcursul relației. La început povestea se petrece undeva în Franța, apoi se mută acasă la Neil, în America. Dialogul între personaje este aproape inexistent, locul acestuia fiind luat de voci narative. Interesant este faptul că personajul lui Neil este destul de ignorat. Camera îl surprinde rar, iar gândurile sale nu sunt expuse ca cele ale Marinei sau ale unui preot interpretat de Javier Bardem. Ben Affleck e ca un martor tăcut pentru fericirea Marinei asta până când ea se întoarce în Franța iar el începe o altă relație.

to the wonder scrennshot

To the wonder este un film despre iubire, fericire și tristețe. Predominantă este iubirea prezentată cel mai adesea prin personajul Marinei, cel mai adesea e fericită. E vorba de o fericire copilărească, una inocentă. Malick o prezintă atât de bine pe Olga încât e greu să nu o placi. Pe lângă cadrele poetice, filmul lui Malick atrage atenția și prin anonimitate. Numele personajelor sale nu e rostit, spectatorul aflându-le abia la final de pe genericul filmului.

To the Wonder nu e un film pentru publicul larg. E melancolic, greoi, o aglomerație poetică dedicată iubirii pe care mulți s-ar putea să-l găsească plictisitor.

Trailer To the wonder

Rating: 9.5/10 (2 votes cast)