The Words

recenzii filmeThe Words

D: Bradley Cooper , Jeremy Irons , Dennis Quaid
R: Brian Klugman , Lee Sternthal
Gen: Dramă
Durată: 1h 36 min

Vă plac poveştile în ramă? Dacă răspunsul este da, atunci o să vă placă şi The Words, un film captivant, cu o distribuţie destul de cunoscută, care din păcate mai mult încurcă filmul decât să-l ajute.

În regia lui Brian Klugman şi Lee Sternthal, The Words se vrea a fi o poveste în ramă, numai că accentul este pus pe personaje în loc de situaţii neobişnuite. Aici contează personajul, povestea lui, în detrimentul contextului. Dacă acesta ar fi fost mai atent construit, The Words ar fi fost un pic mai bun decât ceea ce a ieşit. Spun un pic, pentru că un film de calitate mai are nevoie şi de altceva pe lângă scenariu şi regie. Mai are nevoie de nişte actori care să joace şi aici, din păcare numai Jeremy Irons joacă ceva, în timp ce Bradley Cooper şi Denis Quaid nu ies cu nimic în evidenţă. Despre cel din urmă nu zic nimic, mai ales că nu are rolul principal, dar despre Bradley trebuie să zic măcar două cuvinte. Aşa cum personajului său nu-i ieşeau cuvintele pentru o carte bună, aşa nici lui nu-i iese treaba cu interpetrarea.  Aceasta drama nu prea i se potriveste, pentru că aici are aceeasi faţă şi transmite aceleaşi emoţii şi când e beat şi când e trist sau când e fericit. Sper totuşi ca în noul său film, The Place beyond the pines să fie mai convingător, pentru că altfel îl paşte o viaţă de comedii romantice idioate.

The-Words-Movie-recenzii filme

Trecem peste Bradley şi ajungem la debutul poveştii. O sală plină, un autor interpretat de Quaid se apucă să citească din cartea lui. Lumea aşteaptă cu nerăbdare să asculte povestea lui Rory Jansen un scriitor în devenire. Din păcate nimic din ceea ce scrise nu se publică, aşă că la un moment dat viaţa în obligă să-şi ia şi o slujbă. Nu e una rea, nici grozavă – un fel de delivery boy pentru o editură, dar e una care-i dă speranţe că într-o zi cineva îi va citi şi aprecia textele. Pe plan personal Rory stă bine. Are alături de el o soţie frumoasă intepretată de Zoe Saldna şi un tată care-l mai ajută financiar din când în când. Viaţa visată e încă departe şi acest lucur îl frustrează, îl ţine trează noapte cu privirea aţintită spre tavan. Totul se schimbă după o vizită la Paris, unde soţia iubitoare îi cumpără o geantă de la un anticariat. În interirorul genţii, Rory găseşte un text scris în urmă cu 50 de ani. Calitatea este excepţioanlă şi dorinţa de succes îl împinge să facă ceva greşit. Disperat, Rory copiază fiecare literă, fiecare cuvânt şi duce textul la unul dintre editorii pentru care lucreză. Timpul trece, dar la un moment dar succesul bate la uşă. Impresionaţi de sentimentel puse în text, editorialistul îi oferă un contract. Cartea are succes, Rory devenind unul dintre cei mai apreciaţi scriitori. Castelul de cărţi construit începe să se dărâme când un bătrânel interpretat de Jeremy Irons îl abordează în parc cu o poveste. Un interesantă, una tristă despre un om care a avut multe, dar pe care viaţa l-a invins. E poveste lui, a celui care şi-a scris viaţa în acele pagini pierdute şi găsite întîmplător de un scriitor ratat.

The Words are un pic de mister ceea ce face ca vizonarea să fie uşoară. Din păcate cu o interpretare mai bună, filmul putea fi şi mai bun. Nici aşa nu e rău, pentru că The Words e o poveste emoţională despre sentimente, cuvinte, despre viaţa care se poate balansa într-o parte sau în alta. Nu există un motiv sau cel puţin noi nu-l cunoaştem.

Notă: 7,5/10

The Words , 10.0 out of 10 based on 1 rating