recenzie the vowThe Vow
D: Rachel McAdams, Channing Tatum, Jessica Lange
R: Michael Sucsy
Release:  23 Martie 2012
US Box Office: $ 122.8 M
Durată: 1 h 44 min.
Gen: Drama, Romance

Nu-mi plac deloc jurămintele rostite de americani în faţa altarului. Poate ca bărbat îmi e frică de ele, dar mi se par destul de penibile şi cel mai adesea lipsite de originalitate. Fiecare încearcă să rostească ceva frumos, ceva care să meargă la sufletul celuilalt şi desigur la sufletul celor aflaţi în sală. Originalitate 0, situaţie stânjenitoare aproape 10. Din fericire la noi încă nu s-a împrumutat acest obicei şi spun încă pentru că mai tot ce au americanii împrumutăm şi noi (nu mai e mult şi găsim şi noi o zi a recunoştinţei).

Ca să revenim la film şi să nu mai bat câmpii despre americani şi obiceiurile lor stupide, vă spun că The Vow sau jurământul nu e deloc un film wow. E chiar un film banal, un film romantic cu multe clişee în care un soţ şi o soţie extrem de fericiţi păţesc ceva urât. Nu moare nimeni, deşi sunt sigur că la asta v-aţi gândit, dar cei doi au un accident de maşină stupid (cum să te lovească o maşină de la deszăpezire!!) în urma căruia Paige (Rachel McAdams) îşi pierde parţial memoria. Din păcate pentru Leo (Channing Tatum) Paige îşi pierde memoria celor patru ani petrecuţi împreună. Şi din acest moment începe povestea lor, o poveste în care el încearcă să o ajute şi ea speriată de o viaţă necunoscută, de propria persoană atât de diferită, refuză sau nu poate să-şi amintească nimic. Există momente interesante pentru că Paige se reîntoarce la viaţa ei de acum patru ani, se schimbă şi în loc de maturizare apare un oarecare comportament copilăresc, un comportament dictat de nişte părinţi mai rigizi şi de o viaţă în care nu au existat lipsuri. Dezamăgirea din ochii lui Leo este vizibilă şi săracul soţ chiar încearcă să facă totul ca Paige să-şi amintească, numai că nu reuşeşte. Noua lor poveste nu mai are romantismul celei vechi pentru că ea nu mai este aceeaşi şi nici nu mai are aceleaşi sentimente.

Pe tot parcursul filmului există o atmosferă calmă ca şi cum totul ar fi în regulă deşi nu este. Răbufnirile fireşti sunt rare şi există doar cand Leo îi trage un singur pumn unui imbecil. Acest calm, această metodă liniştită de recuperare e plictisitoare şi enervantă. Aş fi dorit mai multă implicare, mai multă pasiune, mai mult dramatism, dar n-am primit nimic de genul acesta. Poate altfel de detalii ar fi avut un impact mai bun, dar aşa plictiseala se poate instala destul de repede. Din păcate  nici finalul care ar trebui să spele păcatele de pe parcurs nu are nimic original (l-am mai văzut cu toţii şi în alte filme şi cred că o să-l mai vedem) şi impresia generală e salvată doar de distribuţie.

Cei doi  actori fac o echipă bună, se achită decent de treaba, deşi cred că astfel de roluri nu-i vin bine lui Tatum. Sam Neil are acelaşi calm cu care ne-a obişnuit, iar Jessica Lange e mereu o revedere plăcută.

The Vow alunecă încet spre plictiseală şi spre un final previzibil. În esenţă The Vow este un film pentru publicul feminin, însă am nişte dubii în privinţa celor care au plecat acasă încântate de poveste. Nu e nimic special şi nişte fulgi de zăpadă, o baie într-un lac şi un car de răbdare nu schimbă impresia general.

Notă:5,5/10