The Thing
D: Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton
R: Matthijs van Heijningen Jr., Matthijs van Heijningen
Release: 14 Octombrie 2011
US Box Office: $16.9 M
Durată: 1 h 42 min.

Îmi amintesc vag de filmul cu acelaşi nume regizat de John Carpenter la începutul anilor 80, devenit o icoană pentru genul horror din decadele următoare. Poate tocmai de aceea am savurat acest remake, această aventură în albul infinit şi îngheţat, unde imaginarul extraterestru prinde viaţă.

Contactul dintre civilizaţii se face violent, fiecare încercând  să o studieze şi apoi să o elimine pe cealaltă. Descoperirea entităţii extraterestre se face întâmplător numai că întâmplarea are aici un substrat ecologic(crăpătura din calota glaciară datorată oarecum de încălzirea globală).

Atmosfera firului epic e îngheţată, pustie, rece şi claustrofobică, deşi în mod ciudat albul nemărginit ar trebui să-ţi ofere libertate fără margini. Cu toate acestea nu o face pentru că aici departe de civilizaţie natura te împiedică să pleci, te limitează la două trei staţii de cercetare şi fără tehnologie te ţine captiv pentru totdeauna. În această lume îngheţată câţiva cercetători norvegieni descoperă o navă extraterestră şi o entitate ciudată. Cu ajutorul americanilor, cercetătorii extrag entitatea îngheţată şi o transportă la staţia de cercetare, unde datorită căldurii şi a contactului cu o altă civilizaţie, prinde viaţă. Scenariul din Alien nu se nu se repetă întrutotul, pentru că entitatea venită din spaţiu nu se hrăneşte cu oameni, ci îi elimină pentru a le copia apoi structura celulară.

Panica nu e specifică filmelor horror pentru că personajele de aici sunt raţionale, inteligente şi îşi dau seama destul de repede cu ce au de-a face şi cum trebuie acţionat. Inamicul cameleon e greu de identificat aşa că interacţiunea dintre personaje se desfăşoară sub auspiciile îndoielii şi a fricii. Rând pe rând personaje sunt eliminate în mod brutal, iar confruntarea finală menită să determine supravieţuitorul are o încărcătură planetară. Dacă entitatea extraterestră capabilă să copieze structura celulară a omului supraviețuiește pericolul se răspândeşte la nivel planetar. Dacă totuşi este învinsă supravieţuitorul confruntării are şanse mici în următoarea luptă cu natura.

The Thing e bine regizat, efectele speciale sunt destul e reuşite iar distribuţia îşi fac treaba fără însă a strălucii câtuşi de puţin. Chiar dacă originalitatea lipseşte, The Thing în versiunea din 2011 poate fi o experienţă cu mulţi fiori mai ales pentru fanii genului.