The Paperboy

recenzii filmeThe Paperboy

D: Zac Efron , Matthew McConaughey , Nicole Kidman
R:Lee Daniels
Durata: 1h 46 min

The Paperboy a făcut ceva vâlvă anul trecut în preajma festivalului de la Cannes în special datorită unei scene destul de slobode, cu Nicole Kidman în prim plan. E vorba de o masturbare față în față cu un deținut(John Cusack), un țărănoi jupuitor de aligatori și crocodili arestat pentru crimă. Scena n-are nimic special și nici nu e ceva nou, însă postura n care s-a regăsit Nicole Kidman e de fapt elementul șocant. Cunoscută mai mult pentru niște roluri cuminți Nicole Kidman șochează aici în rolul unei femei destul libertine, o damă din sud care nu se teme să fie în preajma bărbaților și să afirme că sexul e cea mai pură plăcere.

Povestea acestui băiat cu ziare, interpretat de Zach Efron e de fapt povestea unor oameni mizerabili ce se petrece într-o vară toridă. Căldura scoate și mai mult la suprafață animalitatea acestor personaje și anulează treptat orice urmă de autocontrol. Dar până să se ajungă la punctul de fierbere, The paperboy ne prezintă personajele cheie. Jack, un tânăr afectat de plecarea mamei, Ward(Matthew McCounaughey) un ziarist reîntors în oraș pentru a scrie un articol despre un criminal, Charlotte o femeie ușuratică aflată într-o relație cu cel arestat și condamnat pentru crimă și Hillary van Wetter(John Cusak) în rolul condamnatului. Firul epic evoluează destul de încet, Lee Daniles regizorul acestui film nefăcând altceva decât să-și ducă personajele spre statul de victime. Mai întâi o cunoaștem pe Charlotte o femeie îndoielnică care dorește eliberarea lui Hillary, devenit iubitul ei după ce acesta a început să-i scrie scrisori din închisoare. Atracția e una periculoasă, dar câtă vreme există gratii, Charlotte se simte bine. Are timp să intre și pe sub pielea lui Jack, un băiețel cu trup de bărbat, dar cam atât. Rolul acestor două personaje e destul de clar în poveste, în timp ce Ward pare să fie în plus. El e investigatorul, omul care cred în nevinovăție dar nu este convins sută la sută. Și el e un personaj mizerabil, dar mizeria lui iese la suprafață într-o altă scenă dură când e violat și bătut de niște negrii.

Nicole-Kidman-in-The-Paperboy-nicole-kidman-30592688-1200-766

The Paperboy e povestit de menajera familiei și poate de aceea dă impresia că unele chestii lipsesc. Povestea deținutului nu e foarte importantă și nici dacă el l-a ucis sau nu pe șerif. Relațiile ce se stabilesc odată cu ancheta contează pentru că ele sunt cele care determină finalul. Unul așteptat în care cei de mai sus redevin victime pentru ultima data. De fapt fiecare primește ce merită,Ward fiind ucis într-o confruntare cu Ward, una în care parcă el și-a dorit moartea, iar Charlote ucisă probabil făcând ceea ce iubea mai mult (sex).

Despre interpretare am să fiu destul de scurt ca să nu devin plictisitor. Nicole Kidman e evident vedeta acestui film. Rolul femeii ușuratice i se potrivește destul de bine, fosta doamnă Cruise fiind convingătoare. Zach Efron leapădă latura romantică. La el am apreciat faptul ca impune un personaj visător într-o lume cu oameni lipsiți de acest lucru. John Cusack deși are un personaj negativ îl joacă la fel ca unul pozitiv. Fără fapte era aproape imposibil să-ți dai seama din ce aluat e făcut.

În concluzie The Paperboy e un film cu momente memorabile, cu o distribuție bună dar cam atât. Îi lipsește coerența și îți oferă în schimb sânge și mizerie.

Notă: 6/10

Trailer The Paperboy