The Last Stand

The Last stand recenzieThe last stand

D:Arnold Schwarzenegger , Peter Stormare , Forest Whitaker

R: Kim Jee-Woon

Durata: 1h 47

Gen: actiune

The last stand e ca un horror de duzina, numai ca in loc de clișeele specifice acestui gen avem clișee a la a Arnold Schwarzenegger. Fostul guvernator, peste care s-au așternut anii se reîntoarce pe marile ecrane cu un rol principal. Un rol de șerif local intr-un mic orășel situat langă desert, in care cea mai mare infracționalitate e excesul de arme sau parcările ilegale. Acest orășel uitat de lume si locuit de doua femei frumoase, trei tineri si câțiva pensionari va deveni in scurt timp un câmp de luptă. Batălia se va da intre un grup de infractori conduși de Peter Stormare, liderul pușcăriașilor din prison break si câțiva locuitori înarmați pana in dinți, conduși de șeriful morocănos.

Dar pana la bătalia sângeroasa plina de execuții spectaculoase si sângeroase, The Last Stand primește o poveste de ansamblu. Facem cunoștința cu lumea exterioară pentru ca soarele nu bate doar in micul orășel de provincie. Undeva in marele oraș L.A cei de la FBI se pregătesc sa escorteze unul dintre liderii cartelurilor de droguri din Mexic. Previzibilitatea intra in joc când ceva nu merge bine si niște indivizi reușesc sa-l scape Cortez. Aparent totul se desfașoara după standardele filmelor de acest gen, numai ca The Rast Stand merita un punct in plus pentru un plan de evadare destul de bine pus la punct si pentru faptul că avem doua personaje negative. Unul e Cortez, interpretat de Gabriel Noriega, care oferă pe langă Arnie sarea si piperul acestui film. El e omul cu distracția, cel evadat care se decide sa fuga conducând una dintre cele mai rapide mașini de pe șosele. Tiparul personajului negativ nu poate fi așezat pe acest personaj. Nu se potrivește cu povestea și mai că începi să fi de partea lui când vezi cât de frumos conduce și cât de proști sunt polițiștii care-l urmăresc. Celălalt în schimb e exact ca orice personaj negativ din filme de duzină. E îngâmfat și cred că nimeni nu-l poate opri, mai ales un șerif aproape pensionat. Fiecare dintre cei doi are farmec, ba chiar mai mult ca eroul. Din păcate acesta este îmbătrânit și micile glume despre invincibilitate nu prea îi mai ies nici atunci când ca un Terminator intră prin ușa unui restaurant.

THE-Last-Stand1

Confruntarea dintre bine și rău are două episoade. Întâi o parte din oraș îl ajută pe șerif să elimine banda de răufăcători care-l ajută pe Cortez, ca apoi Ray să-l înfrunte pe lider. E o bătălia a vârstelor una în care unul are tehnică iar celalalt ambiție forță și bineînțeles nemurire. El e eroul și trebuie să învingă.

The Last Stand e un action flick drăguț, e un film ca pe vremuri cu un Arnold bătrân care încearcă să demonstreze că mai poate. Probabil lângă unii mai tineri o sa-i iasă, dar dacă o să se bage în proiecte de unul singur nu prea cred că o să aibă succes.

The Last Stand mi-a adus aminte de copilărie, de vremea când vizionam orice film cu cei trei magi(Arnold, Stallone, Van Damme) și pentru asta îl recomand tuturor nostalgicilor. Pentru restul îl recomand pentru distracția oferita de Noriega și pentru câteva schimburi de focuri spectaculoase.

Nota: 5,5/10

Trailer The Last Stand