D: Meryl Streep, Jim Broadbent, Harry Lloyd
R: Phyllida Lloyd
Release 13 Ianuarie 2012
US Box Office: $ 24.4 (până la data recenziei)
Durată: 1 h 45 min.
Gen: biografic

Britanicii îşi elogiază cei mai iluștrii conducători, le construiesc biografii în imagini, totul pentru a le păstra memoria vie. Fie că vorbim despre regine (The Queen, Elizabeth: The Golden Age) sau despre prim miniştrii (Into the storm) în aceste producţii interpretarea e mai mereu strălucitoare. Despre Helen Mirren şi Cate Blanchett nu are rost să mai vorbim, însă despre Meryl Streep şi doamnă de fier trebuie să o facem. Dar până la interpretare vorbim un pic despre film, despre doamna de fier şi despre regie.

În regia Phyllidei Lloyd, The Iron Lady trebuia să fie un film despre măreţia şi forţa primei femei premier din istoria Regatului Unit, Margaret Thatcher. Din păcate ceea ce trebuia să fie o lecţie de istorie politică şi personală s-a transformat într-o poveste din prezent cu câteva flashbackuri din trecut. Prezentul domină şi acesta nu este atractiv. Trecutul nu prinde viaţă cum trebuie,(per total avem mai multe minute cu prezentul lui Margaret decât cu trecutul glorios)nu ne arată măreţia unei femei care s-a luptat cu IRA, sindicatele, a purtat un război cu Argentina, a supravieţuit unui atentat şi a ajutat la dărâmarea Cortinei de Fier. Aceste evenimente sunt prezentate fugitiv, se trece prea uşor cu vederea, totul în detrimentul unui prezent marcat de începutul demenţei cu halucinaţii. Obişnuit probabil cu structura celorlalte filme,(amintite mai sus) mă aşteptam să văd un personaj care domină, care se impune prin inteligenţă şi forţă, dar Phyllda Loyd ne-a oferit prea puţin. Există doar două scene în care Thatcher domină cu adevărat şi din păcate acelea durează prea puţin. O vedem pe Margaret într-o dispută politică în parlament înainte de a ajunge premier şi una spre sfârşitul carierei politice când într-o ședință de guvern, doamna de fier îşi umileşte miniştrii. În rest Margaret Thatcher e doar o bătrână senilă care amestecă trecutul cu prezentul şi care deseori nu ştie ce e real.

Oscar 2012
Chiar dacă fişa biografică nu e conturată încât să provoace respect şi admirație şi din partea celor care n-au auzit de Doamna de fier, Meryl Streep are grijă să facă acest lucru. Ea interpretează excepţional o femeie care pendulează între realitatea prezentului şi trecut. Uneori cele două se combină şi în acele momente Meryl e şi mai convingătoare. Machiajul şi coafura o ajută să se identifice şi mai bine cu personajul interpretat, așa că puţină lume va fi surprinsă dacă Meryl va câştiga Oscarul.

The Iron Lady e un film biografic relativ scurt (100 de minute spre deosebire de altele care depășesc lejer bariera celor 2 ore) iar acest lucru se datorează faptului că Margaret Thatcher e prezentată mai mult în prezent. Avem de-a face cu o doamnă învinsă de timp, chiar dacă istoria şi evenimentele ei nu a reuşit să o facă.
Notă:6,5/10

The Iron Lady, 10.0 out of 10 based on 1 rating