the croods recenzieThe Croods

D: N. Cage, Emma Stone

R:Chris Sanders , Kirk De Micco

Gen: animație

Durată:  1h 32 min

Incasări: $186.0M

În perioada aceasta de vacanță recuperez animațiile pe care n-am reușit să le văd de la începutul anului. Printre acestea se numără și „The Croods”, un film de animație despre care am vorbit în câteva cinepreview-uri, chiar în perioada premierei. Atunci recomandam filmul în special pentru efectele vizuale, iar acum după vizionare îl recomand tot pentru același lucru. De fapt efectele vizuale, coloristica plină de viață și imaginația unor oameni care au creat țestoase zburătoare, vulcani incredibili de spectaculoși și alte zeci de creaturi magice, sunt punctele forte ale unui film despre care se poate spune că e varianta homo sapiens pentru „Ice Age”.

„The Croods” ne spune povestea unei familii neobișnuite. O familie de oameni ai peșterilor, una care supraviețuiește zi după zi urmând niște reguli stricte. Tot ce este nou e dăunător, curiozitatea e dăunătoare, iar unicul loc sigur este peștera. The Croods trăiesc în întuneric și exploatează exteriorul doar pentru hrană. Sunt comici, sunt înapoiați, dar au farmecul lor. Capul familiei este Crug (Nicolas Cage), un tată protectiv, extrem de abil fizic când vine vorba de protejarea familiei. Morocănos și protectiv, Crug nu o lasă Eep (Emma Stone) să-și dezvolte curiozitatea pentru că-i este frică să nu o piardă. De aceea în fiecare seară, Crug spune niște povești fabuloase care se încheie brusc când moartea intervine. Aventura va intra în viața acestei familii, după ce Guy, un individ un pic mai evoluat decât acești oameni ai peșterilor, intervine în viața lor, dar mai ales după ce intrarea în peșteră este blocată de prăbușirea unor stânci. Din acest moment, aventura începe și cei șase membrii ai familiei încep să exploreze o lume nouă. Una plină de culoare, de vegetație și de creaturi cu care nu s-au mai întâlnit până acum.

thecroodssneakpeek-11413

„The Croods” e un film despre curaj, despre nevoia de a încerca ceva nou, dar în același timp despre necesitatea de a fi precaut. E un film bun la care să-ți duci copiii pentru a-i ajuta mai bine să înțeleagă de ce părinții sunt câteodată prea protectivi. Din fericire, lecția se aplică și invers, așa că, dragi părinți, „The Croods” ne arată (cum poate și el) și ce trebuie să facem pentru a întări relația cu copiii, odată ajunși adolescenți.

The Croods” e comic (mai ales când vine vorba de Crug și relația cu soacra lui, dar și când Guy – Ryan Reynolds e în prim plan), iar din punct de vedere tehnic, e impecabil. Munca celor care au creat această lume minunată, descoperită pas cu pas de o familie primitivă, merită aprecieri, așa că din partea noastră filmul primește un onorabil 7,5.

The Croods, 10.0 out of 10 based on 1 rating