the-bourne-legacy recenzieThe Bourne Legacy

Oh baby, oh baby

Then it fell apart, it fell apart…”

D: Jeremy Renner, Rachel Weisz
R:
Durată: 2h 15 min
Gen: Acțiune

Încă mă număr printre cei care cred că Bourne series se află printre cele mai bune film de acţiune. Chiar dăcă franciza a decis shimbarea în locul arhivării, eu încă mai cred. Cred că următorul film din seria Bourne va fi mai bun, mai energic, cu mai multă acţiune şi tensiune în el. Această moştenire e de-a dreptul greoaie, aşă că am să fiu mai indulgent în speranţa unui viitor film mai bun. E ca şi cum de la toţi copii sportivilor de legendă, a oamenilor celebri te aştepţi să fie la fel de buni sau mai buni că părinţii lor. Cel mai adesea nu se poate şi trebuie să înţelegem lucrul acesta, pentru că după cum mulţi dintre voi ştiţi, genialitate nu loveşte de două ori în acelaşi loc. Cam aşa mi-aş începe pledoaria pentru noul film din seria Bourne, o moştenire destul de greoaie lasată de Matt Damon pe umerii lui Jeremy Renner, numai că în faţa unor critici acizi, The Bourne Legacy are nevoie de ceva mai mult. Şi asta în primul rând pentru că nu e la fel de intens ca celelalte părţi, pentru că noul agent scăpat din curtea experimental a CIA-ului nu e la fel de invicibil, la fel de pornit ca şi Bourne. Ceva îi lipseşte lui Aaron pentru a fi la acelaşi nivel cu Bourne. Poate nici nu trebuie, poate nu aşa şi-a imaginat Tony Gilory continuarea serii, dar până ne lămurim mai clar cum este acest Aaron, putem să aruncăm cu un pic de noroi în el.

The Bourne Legacy nu prea mai are treabă cu vechiul Bourne, acesta fiind prezent doar cu numele şi cu o poză. The Bourne Legacy ne pregăteşte un agent nou şi ne arată ce se întâmplă cu el de la un excerciţiu de antrenament până în momentul când fuge pentru a scăpa de cei de la CIA. Facem cunoştinţă cu un singuratic, un tip foarte bine pregătit în timp ce planul general ne prezintă prăbuşirea Treadstone dar şi a unui alt program numit Outcome. Cel care decide închiderea este Eric Byer interpretat de Edward Norton, un tip atent, dornic să elimine orice subiect al acestui program. Acţiunea devine interesantă când Aaron începe să o ajute pe Marta(Rachel Weisz) singurul doctor rămas în viaţa care ştie ce fel de program a fost Outocome.

Dacă Bourne era în căutarea unor răspunsuri pentru că anumite fragmente lipseau din memoria lui, Aaron are un ţel diferit. El încearcă să scape de o dependenţă cauzată de program şi pentru lucrul acesta trebuie să o ţină în viaţa pe Marta.

The Bourne legacy  film

Diferenţele dintre orice film cu Bourne şi acesta se adună şi la nivel de interpretare. Dacă acolo Matt Damon era eficent de convingător, aici Jeremy Renner e mai sec, mai distant. E aproape la fel ca Hawkeye în The Avengers, numai că aici nu prea există magie care să-l transforme într-un fel de zombie. Sincer vroaim mai mult, dar nici aşa nu e foarte rău.

Mai mult de atât filmul e destul de lung şi puţine lucruri se întâmplă. Finalul în loc să salveze turma, o dă cu bota în baltă. O scenă lungă de urmărire are loc şi pur şi simplu mintea îţi fuge în altă parte. Începi să ai impresia că Aaron şi Marta sunt urmăriţi de un Terminator şi că cineva a greşit filmul.

Din păcate The Bourne Legacy are defecte şi e greu să le trecem cu vederea oricât am încerca. Speranţe pentru mai bine există şi sper ca ele să se concretizeze în viitor. La capitolul soundtrack nu prea sunt multe de spus filmul fiind destul de liniştit, abia la final auzindu-se din nou Moby cu al său Extreme Ways.

Notă:6,5/10

Trailer The Bourne Legacy