The American

The American

D: George Clooney, Thekla Reuten
R: Anton Corbijn
In Theaters: 1 Sept, 2010
US Box Office :$35,6 M
Durată: 1 hr. 45 min.
Gen: Acţiune, Dramă

Peisaj alb de o frumuseţe simplă, acorduri musicale subtile semnate Herbert Gronemeyer, o cabană undeva în mijlocul sălbăticiei şi un cuplu ce se încălzeşte la gura unui semineu, fac parte din elementele introductive ale unui film despre un asasin american rătăcit undeva prin Europa. Liniştea şi spledoarea naturii nu durează mult pentru că sângele distruge imaculitatea acestui peisaj.

Scos din bârlog de o tentativă de asasinat, Jack se retrage într-un mic orăşel italian pentru a aştepta noi instrucţiuni. Cu toate că pare în siguranţă, Jack priveşte mereu peste umăr, este suspicios cu oricine este amabil şi doarme mereu cu pistolul sub pernă (aici apare şi o asemănare cu James Bond mai ales că au acelaşi pistol care l-a făcut celebru pe agentul 007). În acest mic orăşel Jack trebuie să creeze o armă specială care va fi folosită la un asasinat, dar în acelaşi timp îşi dă seama că meseria de asasin nu i se mai potriveşte. Obosit şi sătul să fie închis într-un turn al singurătăţii şi al neîncrederii, Jack relaţionează cu două persoanje locale, (preotul Bendeto şi o prostituată superbă care îi oferă mai mult decât plăcere trupească) persoanje care îl ajută să se regăsească.

The American nu respectă deloc tipologia filmelor cu asasini şi de aceea poate părea inutil şi prost pentru cei care au astfel de aşteptări. Personajul principal nu sare peste clădiri şi maşini, nu se fereşte de gloanţe ca în Matrix şi nici nu sunt urmăriri spectaculoase în care maşinile circulă ca pe un circuit de Formula 1. George Clooney face un rol bun deoarece grimasele sale extreme de realiste, transmit toate sentimentele pe care acesta le trăişte (obsesie, paranoia, tensiune şi frică). Atitudinea asasinului este total diferită faţă de cea cu care ne obişnuisem, astfel că filmul poate atrage cinefilii care se aşteaptă la ceva mai mult, la ceva ce transimite sentimente şi care nu pune accentul doar pe acţiune. Totul se reduce la scene lungi în care regizorul exploatează la maxim detaliile, la personaje pe faţa cărora poţi să citeşti sentimente şi trăiri în lipsa unor dialoguri lungi sau inutile şi la o acumulare de tensiune evidentă care spre final răbufneşte.

Notă:8/10
Trailer

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *