recenzie TedTed
D: Seth MacFarlane, Mark Wahlberg, Mia Kunnis
R: Seth Macfarlane
Release: 29 Iunie 2012
US Box Office: $ 193 M
Durată: 1h 55 min.
Gen: Fantezie, Comedie

De când am văzut trailerul, am ştiut că filmul lui Seth MacFarlane va fi pe placul meu. Imi place acest tip de umor pentru că împrumută multe chestii de la South prak, dar o lasa mai moale cu injurăturile. Lumea il ştie pe Seth MacFarlane de la tv, unde Family Guy şi American Dad au de ani buni 15 minute de glorie, aşa că trebuia să ne aşteptăm ca inocenţa ursuleţilor de pluş să dispară destul de repede. Şi întradevar lucrul asta se întamplă. După ce în mod miraculos Ted prinde viaţă, faima începe să bată visele multor copii. Ted, ursuleţul de plus adus la viaţa de dorinţa magică a unui copil, devine vedetă, ca apoi cu trecerea timpului să devină acel prieten imatur pe care multi dintre noi îl avem. E genul de bărbat, pardon de ursuleţ care nu se maturizează, care pierde timpul pe canapea, în baruri si cu femei josnice. Dacă ar fi de unul singur, n-ar deranja pe nimeni dar cum e ataşat de dorinta unui băiat, devenit bărbat(imatur) are grijă să tragă în jos şi viata acestuia. E greu sa spui care e mai imatur, dar măcar Ted are o scuză. John se lasa prins în jocurile ursuleţului şi abandoneză ceea ce ar trebui să fie important, cariera şi iubita.

Dar destul despre tipologia personajelor pentru ca până la urmă Ted e o comedie şi trebuie să vorbim despre umor. Ironia e prezenta la tot pasul. Ridiculizarea unor filme, actori, tipologii încantă publicul avizat şi chiar dacă se face abuz de înjurături, umorul e per ansamblu satisfăcător, chiar bun. Există şi exagerări, scene care n-ar trebui să apară intr-un film la care merg şi copiii, însă le putem trece cu vederea pentru că inocenţa unui ursuleţ dispare odată ce prinde viaţă. Aceasta există doar în pluşul mort şi în imaginatia unor copii care se descotorisesc de jucării tocmai atunci când în cap iau nastere şi altfel de gânduri.

recenzie Ted

Despre firul epic nu vă mai vorbesc ca sa nu stric farmecul vizionării aşa că trecem la distribuţie. Starul filmului e Seth MacFarlane, care-şi împrumută vocea ursuleţului Ted. Acţiunea şi celelalte personaje gravitează în jurul lui şi strălucesc doar când acesta le lasă. Mark Wahlberg demonstrează din nou ca poate face comedii mai ales când are de interpretat un bărbat imatur. Milla Kunnis e atragatoare dar personajul ei e prea slab conturat pentru a se remarca cu ceva.

Ted e o comedie bună, un film la care e aproape imposibil să nu râzi. Fără perdea Ted ia peste picior bărbaţii efeminaţi de la Hollywood, filmele proaste şi prostia afişată in public fara reţineri. Eu n-am fost dezamagit pentru ca am ştiut ce poate Ted să ofere şi de aceea printre înjurături şi poante bune, l-am savurat fără să mă gândesc la inocenţa unei jucarii de plus de care nici eu nu m-am desparţit până pe la opt ani.

Notă:8/10

Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Ted, 10.0 out of 10 based on 2 ratings