Stand Up Guys

recenzii filmeStand Up Guys

D: Al Pacino, C Walken, Alan Arkin
R: Fisher Stevens
Durata: 1h 33 min

Stand Up Guys are un trailer mult mai impresionant decât filmul în sine. Nu spun că e o dezamăgire pentru că așteptările n-au fost mari, dar nici nu se apropie de excelență. În câteva cuvinte Stand up Guys e un fel de Bucket list în care un fost pușcăriaș, un fost mafiot  și un terț interpretat de Alan Arkin trăiesc o ultimă noapte de pomină înainte să se ducă la doamne doame. În mod normal o astfel de poveste ar fi trebuit să exploateze mai mult registrul comic, dar din păcate umorul aici e destul de redus. Primim în schimb un registru dramatic, o poveste de-o viață istorisită într-o noapte în care fiecare își pune viața la punct.

Aventura sau bucket list-ul de-o noapte începe când Val(interpretat de Al Pacino) iese din pușcărie după ce și-a ispășit o pedeapsă lungă. La poartă îl așteaptă singurul să prieten, Doc(Walken) un bătrânel simpatic care suferă de hipertensiune.  Cei doi recuperează încet amintiri placute și neplăcute, în timp ce Val încearcă începe să retrăiască. O cină copioasă, o vizită la prostitaute, un eșesc, un jaf la o farmacie, o vizită la un alt prieten, o altă vizită plină de umor la aceleași prostituate, o inmormîntare și apoi cărțile sunt date pe față. Aflăm de ce a fost Val în închisoare, care este intenția asunsă a lui Doc și îi vedem pe cei doi, foști gangster în plină acțiune.

stand-up-guys-movie

Sunt momentele bune ale filmului, momentele în care apare și Alan Arkin și în care Christopher Walken ne arată ce pot. Din păcate nu pot spune același lucru și despre Al Pacino, actorul în vârstă de 73 de ani, realizând un rol mediocru, cam în tonul celor cu care ne-a obișnuit în ultimii 10 ani. El e marea dezamăgire, el e cel care trage filmul în jos  când în mod normal el ar fi trebuit să-l ridice. Spre deosebire de Pacino, Walken e mult mai bun, e aproape la fel ca în tinerețe. El e singurul care nu încearcă la 70 de ani să trăiască ca unul de 35. E omul pentru care prietenia contează, pentru care sângele înseamnă mai mult decât o datorie veche față de un fost lider mafiot. Relația cu nepoata lui e încă o parte frumoasă a filmului și pe final e un fel de cireasă de tort.

Stand up Guys e un film despre greșelile trecutului, despre prietenie, despre regret, despre onoare. E o mica placere și cred că dacă Al Pacino era la înălțime ieșea o superbitate de film.

Trailer Stand up Guys