recenzii filmeSeeking Justice
D: Nicolas Cage, Guy Pearce
R: Roger Donaldson
Release : 9 Martie 2012
Durată: 1 h 44 min.
Gen: Acţiune

La un moment dat Will Gerard (Nicolas Cage) ne aminteşte că Shakespeare folosea cuvinte pentru a crea emoţii. Poate acelaşi lucru ar fi trebuit să-i spună şi lui Roger Donaldson (cunoscut şi pentru filme bune ca: The Bounty, The World’s fastest indian, The Bank Job, dar şi pentru câteva producţii lamentabile ca Species sau Cocktail) înainte de a începe filmările la acest film. Subiectul înfăşurat şi întortocheat în jurul unei organizaţii de tip multi level care face dreptate atunci când justiţia nu poate, nu este unul nou şi a mai fost întors pe atâtea părţi încât ne-am săturat. Dar nu subiectul filmului e problema, ci faptul că timp de vreo 60 de minute apatia este aproape totală. În mai toate cadrele îl regăsim pe Nicolas Cage care nu face mai nimic. Oare o să îl mai vedem vreodată într-un rol decent spre bun?. Aici el se învârte ca un câine plictisit în jurul cozii, cu o privire tristă ca şi cum stăpânul l-ar fi abandonat. Probabil că mintea i-a rătăcit în alte părţi în timpul filmărilor, pentru că altfel nu-mi explic acest personaj sec, nevrotic şi neconvingător pe alocuri. Firul epic se conturează şi mai greu şi stilul de filmare mai degrabă specific producţiilor de televiziune nu ajută cu nimic.

În debutul poveştii facem cunoștință cu personajele principale. Niciunul nu are nimic deosebit, apoi un viol are loc şi Will este abordat discret de un gentelman bine îmbrăcat pe nume Simon (Guy Pearce). Subtil şi inteligent acesta îi propune justiţia divină înfăptuită de mâna organizaţiei sale în schimbul unui mic serviciu. Deloc atent la propunerea diavolului (o răscruce mai trebuia şi un pic de sânge), Will acceptă şi a doua zi primeşte dovada că vinovatul şi-a primit pedeapsa. Timpul trece, rănile se cicatrizează, dar vânzătorul îşi cere preţul. Onorariul cerut de Simon nu  respectă tocmai regulile organizaţiei şi apatia iniţială îmbrățișează timid acţiunea şi suspansul. Din acest moment începe un joc clişeic, plictisitor, previzibil până în măduva oaselor. Scursura societăţii eliminată de Will nu e tocmai scursură, iar poliţia începe să intre şi ea pe fir.

recenzii filme
Seeking Justice e fără speranţă. Scenariul e prost, cadrele la fel, iar interpretarea e jenantă. Dacă Guy Pearce, un villain rece, calculat şi elegant nu avea şi el două-trei scene, cred că adormeam fără probleme. Atmosfera (reconstrucţia după dezastru) e împrumutată din Bad Liutenant, pentru că oraşul este tot New Oreleans. Din păcate, Cage nu e şi el acelaşi. Dacă reuşea măcar jumătate din ce a realizat în Bad Liutentant, poate că Seeking Justice nu s-ar fi prăbuşit într-o vizuină fără fund.

Notă:3,5/10