D: Bruce Willis, John Malkovich, Helen Mirren, Morgan Freeman
R: Robert Schwentke
In Theaters: Oct 15, 2010 Wide
US Box Office: $21,8M (pâna la data recenziei)
Durată: 1 hr. 51 min.
Gen: Acţiune, Comedie

O serie de bătrânei extrem de apreciaţi se unesc pentru a da naştere unei comedii care ia peste picior majoritatea filmelor de acţiune. Moda acestor comasări de nume mari în distribuţia unui film chiar dacă este criticată de unii, mie personal îmi convine de minune, pentru că am ocazia să văd o serie de nume importante colaborând. Cu Bruce Willis, John Malkovich, Helen Mirren şi Morgan Freeman în rolurile principale, Red este un film pe care trebuie să-l vezi măcar pentru talentul indiscutabil al acestor actori. Şi chiar dacă scoatem distribuţia din calcul, Red e un film de acţiune apreciabil care nu te va plictisi. Gloanţele zboră des din tot felul de arme speciale, urmăriţii scapă mereu ca şi cum nimeni nu ar fi cu adevărat pe măsura lor, iar intriga – asasinarea tuturor celor care au intrat la un moment dat în contact cu un fost soldat care acum candidează pentru presedenţie – prinde pe orice amator de acţiune. Dacă mai adăugăm şi o mică poveste de dragoste, nişte agenţi care-şi văd interesul personal mai presus decât cel comun atunci clar avem o poveste antrenantă care merită vizionată.

Revenind la punctul forte al filmului, interpretarea, trebuie spus că John Malkovich este absolut genial în rolul unui obsedat de arme care crede mereu că este urmărit. Paranoia şi zâmbetul său ciudat fac toţi banii, astfel că din momentul în care acesta pătrunde în film, zâmbetele nu contensc să apară. Pentru toţi cei care apreciază arta cinematografică, Malkovich este aproape un zeu, un talent incontestabil pe care nu ai cum să nu-l apreciezi chiar şi atunci când are roluri mici sau nesemificative. Helen Mirren mereu elegantă, convinge şi de data acesta, chiar dacă rolul ei este mai scurt decât ar fi meritat. Pentru că este un film de acţiune, Bruce Willis acaparează majoritatea scenelor şi demonstrează încă o dată de ce este aşa greu de ucis. Morgan Freeman cu prezenţa cea mai scurtă îmbunăţăşte atmosfera iar asul din mânecă – Richard Dreyfuss în rolul bad guy-ului te încântă şi mai tare.

În concluzie Red e un film plăcut, antrenant, o ironie la adresa filmelor de acţiune care crează spectacol inutil doar de dragul de a impresiona. Regizorul Robert Schwentke a demonstrat că o distribuţie bună şi o idee comună poate încă crea spectacol şi poate atrage fanii.

Notă:8/10