Red Lights

Red LightsRed Lights – nişte obiecte, persoane, notiţe care în mod normal n-ar trebuie să existe într-un spectacol cu vindecători şi/sau prezicători. Prezenţa lor sugerează înşelătorie, un spectacol de circ regizat şi foarte bine pus în scenă.

Cam aşa se poate traduce titlul celui mai nou film regizat de Rodrigo Cortez, regizor cunoscut pentru thrillerul claustrofobic Burried. Spre desosebire de filmul care l-a făcut celebru, Red Lights atrage înainte de vizionare printr-o distribuţie solidă din care se remarcă Sigourney Weaver, Cillian Murphy şi Robert de Niro. Povestea cu iz supernatural e o lecţie destul de bună pentru cei care cred în vrăjitoare, persoane capabile să vorbească cu spiritele celor morţi sau cu aşa zişii vindecători. E o lecţie pentru credulii din ziua de azi dornici să-şi cheltuiască mica sau marea avere în speranţa că cineva poate lua legătura cu nişte spirite sau poate prezice un viitor glorios. Când vine vorba însă de aşa zişii tămăduitori, subiect destul de sensibil, Red Lights are grijă să elaboreze să ne încânte cu o confruntare între cel mai bun prezicător/tămăduitor Simon Silver şi scepticul profesor universitar specializat în demascarea fraudelor supranaturale Tom Buckley.

Până la confruntarea spectaculoasă dintre sceptic şi prezicător, Red Lights ne introduce în lumea măruntă a celor specializiaţi în fraierea credulilor. Cu ajutorul lui Tom Buckley(Cillian Murphy) şi a profesorului Margaret Matheson suntem martorii unor dezvăluiri spectaculoase. Toate cazurile de supernatural sunt demontate de cei doi, falşii prezicători şi vindecători ajungând cel mai adesea în puşcărie.

Margaret e tipul de profesor sceptic din cale-afară şi ca să-i protejeze şi pe alţii organizează un curs despre cât de uşor pot fi prostiţi cei credului. Ca un adevărat prieten, Buckley o asistă cu încredere, dar când Simon Silver apare din nou în peisaj după o pauză de câţiva ani buni, între cei doi porneşte un mic conflict. Marheson nu vrea să-l investigheze pe Simon pentru că în urmă cu ceva timp i-a introdus pentru o secundă îndoiala în suflet şi pentru că-l consideră periculos. De cealaltă parte Buckley are avântul tânărului inteligent, a celui capabil să se lupte cu morile de vânt chiar dacă riscă să-şi rupă gâtul.

Red Lights

Un incident trist, moartea subită a profesorului Matheson schimbă situaţia şi în poveste începe să să introducă subit şi bizarul. Un vis ciudat, o cameră răvăşită, o pasăre moartă, o creşetorare parcă hipnotizată, ameninţă liniştea lui Tom, dar acesta nu renunţă până la confruntarea cu Simon. Confruntarea e spectaculoasă, fiecare din cei doi folosindu-se de armele avute la îndemână. Victorios iese cel puternic, cel care ştie mai bine slăbiciunea celuilalt şi cum să o exploateze.

Red Lights e un film bun, captivant pentru că are un scenariu bine pus la punct, nişte personaje foarte bine conturate şi interpretare excelntde nişte actori talentaţi. Sigourney Weaver face un rol atât de bun încât mi s-a făcut dor de filmele ei din anii 80, iar de Niro nu se lasă cu nimic mai prejos.

Minusuri mari nu prea are filmul. La început scena în care ne este prezentat orbul Simon Silver e destul de enrevant şi făcută parcă de mântuială, iar la final filmul dă un pic cu bota în baltă adimţând ceea ce timp de aproape două ore a contestat.

Notă.7,5/10