Red Dawn

recenzii filmeRed Dawn

Portretul luptătorului la tinerețe dopat cu propagandă americană.

D: Chris Hemsworth , Josh Peck , Adrianne Palicki
Durata: 1h 33min

N-am văzut originalul din 1984 însă noua ecranizare este exact ca un film de groază cu adolescenți numai că în loc de monștrii și criminali psihopați tinerii se luptă împotriva unor nord coreeni care printr-o minune de la Dumnezeu reușesc să le invadeze țara. Personajele principale sunt deci un grup de adolescenți, unii mai inteligenți decât alții, unii mai pregățiți, alții mai slabii, unui mai fricoși alții mai curajoși care se grupează într-o dimineață de toamnă când se trezesc cu niște fulgi de nea nord coreeni. Insurgența se formează rapid pentru că tinerii conduși de Jed, un fost soldat interpetat cu vână de Thor Chris Hemsworth nu au de gând să-și abandoneze convingerile în fața unor asupritori.

Maturizarea personajelor se face forțat, evenimentul determinat fiind executarea șerifului local, nimeni altul decât tatăl lui Jed și Matty. După expozițiune și intrigă au loc câteva momente de inițiere. Tinerii învață să lupte, să tragă cu armă, să ucidă. Un discurs patriotic siropos despre libertate și suntem gata de lupă. În scurt timp acțiunea începe și confruntările dintre forțele ocupante și rebeliune sunt încântătoare dacă ești un fan al filmelor de acțiune fără prea mari pretenții sau un adolescent visător care se transfomră în erou noaptea în vis. Dacă cumva nu faci parte din aceste două categorii s-ar putea ca Red Dawn să ți se pară un film prea îndopat cu propagandă americană, un film care face parcă reclamă la puști, pistoale și alte feluri de armament. Pe lângă confuntările cu inamicul, Red Dawn iese în evidență prin câteva sterotipii americane. Avem scene când binele personal triumfă asupra binelui comun, avem liderul neînfricat care-i unește pe toți chiar și în momente grele, avem transformarea individului egosit într-un lider și peste toate o admirație pentru tot ceea ce fac niște tineri curajoși. Acțiunile lor pun în mișcare și alte acțiuni și în aceste momente spiritul de luptă american e pupat în fund la maxim.

Red-Dawn-2012-Chris-Hemsworth-Jeffery-Dean-Morgan

Detalii prea multe despre desfășurarea acțiunii nu vreau să vă ofer pentru a nu strica farmecul vizionării. Dar ca să vă decideți dacă îl vizionați sau nu, vă mai spun că în Jed are un rival, că la final există o confrunatre între cei doi, că avem câteva detalii despre cum Amreica a fost totuși supusă de niște migdalți și că scenele de acțiune sunt destul de bine realizate încât să-ți capteze atenția. Pe scurt Red Dawn e ca filmele de acțiune la care ne uitat când eram copii, e ca un fel de Power Rangers mai serios în care se mai și moare.

Despre interpetare nu prea ma ce să spun. Chris Hemsworth e tot un fel de Thor numai că are picioarele pe pământ, e liderul neînfricat, cel care strânge revolta în jurul lui. Prezența sa în acest film mă miră un pic, numai că Hemsworth a semant înainte de a debeni celebru. Despre restul nu am ce să spun penru că nici unul nu joacă. Se chinuie multe și unii, cum ar fi Josh Peck(în rolul lui Matt fratele lui Jed) chinuie și pe alții.

Red Dawn e un action flick, un film făcut pentru fanii genului și pentru cei care iubesc propagana americană. În afaăr de câteva scene captivante nu are nimic, dar e bun într-un weekend rece și ploios.

Notă:5,5/10

Trailer Red Dawn