Rear Window

Rear Window
D: James Stewart, Grace Kelly
R: Alfred Hitchcock
Theatrical Release: Sep 1, 1954
Durată: 1 h 52 min
Gen: mister, suspans, dramă

Când vorbeşti despre Hitchcock, gândul îţi fuge imediat la suspans, crimă, mister, tensiune, dar dacă stai frumos şi îi analizei principalele opere dintr-o perspectivă extrem de simplistă, realizezi că acest geniu al cinematografiei şi-a construit întreaga operă pe câteva elemente constante, dar cărora le-a oferit mereu un aer de originalitate nemaiîntâlnit. Rând pe rând maestrul Hitchcock a folosit obsesia, personajul feminin seducător, crima şi propria sa viziune despre romantism pentru a da naştere unor filme care au rămas model pentru genraţii întregi de regizori.

Revenind la Rear Window, pe care criticii îl consideră unul dintre cele mai bune filme ale sale, Hitchcock ne transpune într-o lume limitată de orizontul pe care îl oferă o fereastră. Tocmai datorită acestui lucru se poate observa faptul că Hitchcock nu a folosit alte cadre decât cele care puteau fi filmate în apartamentul cu o fereastră uriaşă. Întreaga lume este privită din perspectiva acelui apartament şi mai ales din perspectiva locatarului. Imobilizat datorită unei fracturi la picior, personajul interpretat de James Stewart îşi omoară timpul observând de la marginea ferestrei, prin obiectivul unei camere de fotografiat, toate obiceiurile vecinilor săi. Nimic nu iese în evidenţă, toată lumea pare să nu ascundă nimic în acel spaţiu destinat intimităţii, până când perspectiva unei crime şi a unui criminal nepedepsid intră în scenă. Victima presupusă, ar fi o soţie imobilizată iar criminalul un soţ sătul probabil de o viaţă fără perspective. Odată aruncat acest cuvânt în mijlocul unei conversaţii, pare să-i transforme pe toţi cei implicaţi în adevăraţi detectivi, care sunt pe punctul de a elucida o crimă sau o obsesie doar pe baza raţionamentelor logice şi a observaţiilor.

Rear Window ne prezintă un adevărat film al vieţii ce se observă de la distanţă. Din spatele unei ferestre toţi putem avea gesturi care pot da naştere la interpretări, iar intrepretările pot da naştere la scenarii. Un film excelent, o operă clasică mereu vie.

Notă: 9/10
Trailer

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *