Only God Forgives

Recenzie Only God ForgivesOnly god forgives

D: Ryan Goslign, Kristen Scott

R: Nicolas Winding Refn

Durată: 1h 29 min

Gen: acțiune

Only god forgives e a treia întâlnire a mea cu Nicolas Winding Refn. Regizorul danez devenit celebru după Drive, face multe schimbări și își transformă filmul într-un omagiu cinematografic adus mai multor regizori. În primul rând, Refn dedică filmul lui David Lynch, misteriosul regizor american de neînțeles de mulți încă de la Twin Peaks și în al doilea rând lui Bunel, prin acel ochi tăiat explicit cu un cuțit. Obsesia pentru roșu, pentru anticamere(multe încăperi arată ca Black Lodge), pentru personaje ciudate, sub principalele elemente folosite de Refn pentru a-i mulțumi mult mai experimentatului cineast american. De fapt, dacă ne uităm cu atenție, putem spune că primele douăzeci de minute din Only God Forgives pot fi folosite oricând în orice film a lui Lynch. Roșul devine culoarea dominantă, chiar obsesivă, în timp ce culoarele lungi ne introduc în atmosfera uni film despre căutare și răzbunare. Povestea începe apoi să se lege și nu e foarte greu să-ți dai seama încotro se îndreaptă.

Totul începe după un viol, o crimă, urmată de răzbunare. Un spirit de dreptate impus într-o lume rea de un polițist temut și respectat. Faptele determină trezirea unui dragon adormit, unul american care nu dorește altceva decât răzbunare. Toată baia de sânge ce urmează se face în stil mafiot, Refn creând senzația că vizionăm un Godfather modern, cu puține cuvinte.

Ryan Gosling - Only god forgives

Personajele principale sunt construite cu obsesii, acestea dominându-le destinul de la început până la sfârșit. Pentru a exemplifica aceste obsesii, ne folosim de Julien(Ryan Gosling) un individ obsedat de pumnii săi de la început până la final. Pe lângă obsesia față de pumnii săi, Julien e un individ gol pe dinăuntru, un individ controlat de mama sa. Totul se face doar cu aprobarea ei și singura decizie independentă luată de Julien, apare abia după moartea acesteia.

Despre Only God Forgives s-ar putea spune multe pentru că e un film ce s-ar putea analiza cadru cu cadru. Interpretarea oferită de actorii principali e decentă, deasupra ridicându-se Kristen Scott cu un rol absolut încântător. Ea domină orice scenă în care apare și subjugă restul personajelor. Cea mai bună scenă pentru a ilustra forța, toxicitatea acestui personaj e cina în care Julien își prezintă iubita.

Only God Forgives ne aduce aminte de Lynch, de Bunuel, de Kubrick dar și de alți regizori mari. E greu de urmărit de un public neavizat, e violent, e obsendant.

Notă: 8/10

Rating: 9.0/10 (2 votes cast)