Olympus has fallen

Olympus has fallen recenzieOlympus has Fallen – un fel de Die Hard mai bun

D: Gerard Butler, Morgan Freeman, Aaron Eckhart
R:
Durata: 1h 59 min

Olympus has fallen e cel mai bun film de acțiune văzut în ultimele două luni. Asta nu înseamnă că e un film foarte bun sau ceva memorabill pe cale să ajungă în viitoare cărți cu recomandări cinefile de neratat. Dar nu e nici un film rău, unul plin de clișee, un action flick plictistior ale cărui minute abia aștepți să se scurgă. E un film făcut de un om cu experiență, Antoine Fuqua, un regizor responsabil pentru Training Day, un cineast priceput când vine vorba de tensiune, suspans și confruntări. Mai mult de atât în primele patruzeci de minute regizorul reușete să te ține aproape nemișcat în scaun. Sunt mintutele unui asediu prelungit asupra Casei Albe, unul care apare de nicărieri și a cărui explicație nu ne interesează. În schimb ne interesează ce se întâmplă, cât de bine e gândit planul de asediu și câte minusuri mari are. Din fericire minusuri nu are multe pentru că asediul e gândit trepat tocmai ca un atac militar. Întâi la nivel aerian, apoi se trece la sol cu niște panică și haos, se elimină principale forțe de rezistență, ca abia apoi să se creze un fel de barieră protectoare cu dublu scop(separarea exteriorului de țină și folosirea barierei ca sprinjin pentru asaltul final). Acestea sunt momentele asediului asurpa Casei Albe, un asediu cu multe sângeros, fără milă în care cei buni o cam iau pe cocoaș de la cei răi, mai bine organizați decât te așteptati.

După aceste prime 40 de minute de asediu, Olympus has fallen se transformă într-un fel de Die Hard, un film în care un singur om se ia la trântă cu o trupă de teroriști baracadați în Albă și în buncărul acesteia. Acest om nu Bruce Willis și nici Steven Segal. E Gerard Butler într-un rol mai bun pentru el decât cele din comediile romantice. Aici Butler nu e nici polițist, nici bucătar și nici un neica nimeni prin la mijloc. E fost special forces, fost șef al pazei președintelui deoarce într-o iarnă plecarea de la Camp David n-a mers cum trebuie și soția președintelui a murit într-un accident. De atunci are o slujbă la birou aproape de Casa Albă și tot de atunci realția cu prietenul său, președitele și fiul acestiua nu mai e la fel.

recenzii filme - olympus has fallen

Când are loc asediul, Mike Banning se duce spre Casa Albă, salvează vreo doi cetățeni neviovați și începe să elimine din teroriști. Când liniștea se așterne, Mike e înauntru și e gata să-i elimine pe totți pentru a-l salva pe președinte, pe băiatul acestuia și indirect lumea.

Această parte a filmului ar putea fi mai bună, dar e destul de greu să realizezi ceva grozav când te învârți în jurul unei asediu, unei negocieri și a câtorva execuții. Și cu toatea astea cele vreo 60-70 de minute n-au fost plictisitoare și chiar reușesc să-ți mențină atenția și interesul ridicat. Confruntările directe sunt foarte asemănătoare cu cele din Die Hard, însă Butler nu are umorul lui Willis. El e mult mai serios, mai violent, dar la final e tot eroul așteptat afară de soția iubitoare.

Olympus-Has-Fallen

Despre interpretarea nu pot fi zise multe, așă că mă rezum la un Gerard Butler bun, un Morgan Freeman liniar(dar mă bucur că a jucat rolul presedintelui interimar, că doar după God Almighty el e cel mai tare), un Aron Eckhart prea puțn folosit. Ar mai fi câțiva de menționat, dar nu prea re rost pentru că într-un astfel de film acțiunea contează mai mult.

Olympus has fallen e un film veritabil de acțiune, unul în care Casa Albă e cucerită, semidistrusă, dar în care spritul american triumfă. E un film cu scăpări(vă spun numai că la un moment dat Mike spune că sunt 28 de teroriști și el omoară cel mult vreo 5 pânp la final când se luptă cu vreo alți 5) și cu toate acestea merită văzut pentru că oferă entertainment.

Trailer Olympus has fallen