Maniac

maniac recenzieManiac

D: Elijah Wood , Nora Arnezeder , America Olivo

R:Franck Khalfoun

Gen: Thriller, Horror

Durată: 1h 40 min

După celebrul rol din trilogia „Lord of The Rings”, Elijah Wood se întoarce pe marele ecran cu un rol diferit, unul care cel mai probabil ne va schimba părerea despre actorul identificat, mai mereu, cu Frodo. În „Maniac”, Elijah Wood interpretează rolul unui criminal în serie, cu o pasiune pentru scalpurile femeilor ucise. E un maniac, un tip obsedat de femei, de imaginea unei mame care n-a avut grija de el, fiind mai mult ocupată cu vânzarea propriului trup. Prin aceste detalii, povestea îmi aduce aminte de „Jack The Ripper”, un alt maniac, cam cu aceleași obsesii. Chiar dacă la originalitatea poveștii, „Maniac” nu stă foarte bine,  trebuie spus că majoritatea poveștilor cu criminali în serie, psihopați, maniaci au de cele mai multe ori un numitor comun – imaginea mamei. Ea este cea care a marcat copilăria acestor personaje și de cele mai multe ori îi bântuie și în prezent. La fel se întâmplă și aici, Frank având foarte des flashback-uri dureroase cu mama lui.

Înainte de a decide dacă „Maniac” merită sau nu atenția voastră, vă spun că Frank nu e doar un colecționar de scalpuri. E un tip cu probleme psihice, unul obsedat de femei, dar emotiv atunci când trebuie să vorbească cu ele. Frank are și o personalitate duală. Ziua pare un tip normal, unul timid, care suferă de migrene, cu o pasiune pentru restaurarea manechinelor. Fără să știe, e un fel e artist, dar când noaptea vine, dorința criminală pune stăpânire pe el și atunci iese la vânat. Din punct de vedere tehnic, vânătoarea și crima sunt punctele forte ale filmului. Camera refuză parcă să îi arate fața ca și cum se dorește ascunderea identității. Se insistă mai mult pe bolboroselile lui, pe gândurile sale, dar mai ales pe mâinile sale mereu lovite sau însângerate. Scenele cu scalpările sunt de-a dreptul ”gore” și pot deranja privitorii mai sensibili.

Maniac2012_7

În afara acestor detalii despre Frank, trebuie spus că Maniac nu are o poveste foarte bună. Nu există nici un polițist, un investigator care să pornească pe urmele sale. Demascarea lui ține de noroc, de intersectarea destinelor. Manechinele lui o atrag pe Anna, o artistă impresionată de munca acestui restaurator. Apropierea dintre cei doi ne arata fața bună a lui Frank, ne arată ultima fărâmă de umanitate. Finalul poveștii n-am să-l dezvălui pentru a nu strica farmecul, dar trebuie să menționez că nu e unul grozav.

“Maniac” e un film sadic, sângeros, perfect pentru fanii genului. Pentru cei mai sensibili, filmul s-ar putea să nu fie o alegere foarte bună, așa că ar fi mai bine să-l evitați. Punctul forte e interpretarea oferită de Elijah Wood, aproape perfect în gesturi, comportament, gânduri.

Notă: 7/10