recenzii filmeJesus Henry Christ
D: Michael Sheen, Toni Collette
R: Dennis Lee
Release: 4 Mai 2012
US Box Office: $ 18,400
Durată: 1h 31 min.
Gen: Dramă, Comedie

Titlul acestui film pare menit să respingă, mai degrabă decât să atragă. Când aud un astfel de titlul gândul îmi fuge la un tip cu probleme, la o poveste fadă fără pic de originalitate, o poveste tipic americană, plăsmuită de ceva studio independent care crede că a dat peste un nou Happythankyoumoreplease. Din fericire am fost capabil să văd dincolo de titlul şi prezența lui Martin Sheen, precum şi posterul destul de reuşit m-au determinat să acord o şansă unui film destul de obscur.

Jesus Henry Christ e poveste lui Henry James Herman, sau mai degrabă a familie sale disfuncționale care începe înainte ca el să se nască. Debutul e ancorat în trecut şi ne prezintă în primele minute copilăria mamei sale, Patricia într-o familie numeroasă. Fericirea este abandonată rapid pentru că moartea stupidă îşi vâră coada. La împlinirea vârstei de 10 ani, mama Patriciei moare arsă de vie într-un accident ridicol. Apoi doi din fraţii ei o sfârşesc la fel şi până la final Patricia ajunge să aibă singură grijă de Stan, tatăl ei. Henry vine pe lume, fără ca Patricia să aibă o relaţie şi ca să o sanctifice într-un fel scenaristul nu-i oferă nicio relaţie până la final. Ajuns pe lume surprinzător, Henry se remarcă de la câteva luni pentru că începe să vorbească fluent şi apoi datorită unei memorii cu o capacitate incredibilă. Multe scene au un umor sec şi responsabil pentru acesta este Stan, bunicul lui Henry, care nu vrea să părăsească această lume fără ca nepotul lui să-şi cunoască tatăl. Din acest moment în poveste pătrund Audrey, o adolescentă care îndură multe lucruri la şcoală şi tatăl ei, profesorul O’ Hara un academician criticat după o carte controversată. Destinele celor 4 se intersectează pentru că, profesorul, fost donator de spermă este posibil să fie tatăl lui Henry.

Până în acest moment nu prea ştim despre ce este filmul. Ideea principală se învârte slăbuţ în jurul unei familii atipice şi în jurul unor copii diferiţi care nu se pot adapta în turma de oi din şcoli publice. Pe parcurs se dezvoltă tematica exploatării potențialului unor copii diferiţi, unor copii inteligenţi, dar apoi realizezi că ideea filmului se învârte destul de slab în jurul cuvântului diferit.

Despre interpretare vorbim un pic pentru că sincer cei doi copii au făcut o impresie destul de bună. Samantha Weinstein este absolut magnifică în rolul lui Audrey o adolescentă care trebuie să suporte zi de zi batjocora copiilor. Vinovat pentru această batjocură este tatăl ei şi de aceea relația dintre cei doi e una rece. Forţa interpretării stă în replicile tăioase şi mai ales într-o mimică a feţei care te sperie cu uşurinţă. Michael Sheen face un rol într-un fel atipic, dar al fi vrut mai mult de la actorul care a strălucit în Frost/Nixon.

Jesus Henry Christ e un film diferit, un film despre o familie atipică şi despre oameni diferiţi. Povestea familiei îţi aduce aminte de Royal Tennembaums şi chiar unele personaje (Stan) par împrumutate din filmul lui Wes Anderson. Dacă avea un pic mai multă originalitate şi un subiect un pic mai concentrat, Jesus Henry Christ putea fi un film decent. Aşa e doar un film mediocru, o poveste despre nişte nimicuri care se îndreaptă spre nicăieri.

PS: Titlul filmului are o explicaţie relativ simplă şi porneşte de la modul prin care Patricia refulează verbal când este nervoasă sau supărată.

Notă:6/10