headhunters posterHeadhunters
D: Aksel Hennie, Synnove Macody Lund
R: Morten Tyldum
Release: 27 Aprilie 2011
Durată: 1 h 41 min.
Gen: Thriller

Îmi face plăcere să vizionez un thriller nordic pentru că cel mai adesea sunt lipsite de previzibilitate, iar scenele de violenţă sunt de obicei făcute ca la carte. Actorii sunt anonimi, nu te raportezi la prestaţii trecute, iar firul epic are suficiente twist-uri ca să te ţină atent până la final. Dacă filmul nu iese cu nimic în evidenţă, dacă totul este previzibil dezamăgirea nu este atât de mare pentru că nu au existat aşteptări.

Despre Headhunters am auzit de la un prieten, un cinefil înrăit, dar anonim în blogosfera sau pe social media. Într-un minunat oraş nordic, facem cunoştinţă cu Roger Brown un specialist în recrutare, dar care îşi rotunjeşte veniturile furând obiecte de artă. Stilul de viaţă este presărat cu lux, iar soţia lui, o femeie decupată din revistele de modeling trebuie păstrată cu mulţi bani. Furturile sunt plănuite minuţios şi cu ajutorul unui prieten de la servicii de pază, Brown a reuşit multă vreme să rămână sub radarul poliţiei. Momentul declanşator de acţiune, de suspans este reprezentat de apariţia unui olandez în oraş. Acesta se împrietenește cu soţia lui Brown, Diana şi vorbeşte despre un tablou în valoare de milioane de euro, moştenit de la o bunică îndrăgostită de un nazist. Folosindu-se de slujbă, Brown îl cunoaşte în detaliu pe Clas Greve şi în jefuieşte de tablou. După jaf, Brown se trezeşte prin într-un joc periculos din care nu poate scăpa pentru că Clas, specialist militar în urmărirea persoanelor, porneşte pe urmele lui. Confruntările sunt violente, unele scene sunt deranjante, dar previzibilitatea finalului nu se vede de la distanţă. Exagerări există mai ales în modalitatea regizorului de a-şi proteja personajul principal, dar acestea pot fi depăşite cu uşurinţă cu ajutorul unor scene consacrate deja în lumea thriller-elor. Finalul e parţial previzibil, îl ghiceşti dar nu şti cum se ajunge acolo.

Recenzii filme

Distribuţia e în mare parte anonimă, fiecare actor intră bine în pielea personajelor şi în atmosfera filmului. Fără twist-urile şi fără confruntările violente, Headunters nu ar fi fost unul dintre cele mai captivante thrillere europene ale anului 2011.