Godzilla

recenzie godzillaGodzilla

D:Ken Watanabe, Elizabeth Oslen,Aaron Taylor-Johnson

R: Gareth Edwards

Durată: 123 min

Gen: acțiune, sf.

Godzilla nu e un Guradians of the galaxy, dar sigur e un Guardian of the Earth. Sau cel puțin așa vrea să ne spună Gareth Edwards (regizor cunoscut pentru excelentul dar anonimul Monsters) în acest remake care impresionează la capitolul încasări încă din primul week-end. Misiunea de a-l aduce din nou pe marile ecrane pe acest monstru mitic, nu a fost una ușoară, mai ales că prin 1998  Roland Emmerich și-a cam bătut joc de celebra creatură. Cu o seriozitate ce caracterizează din ce în ce mai multe filme care n-ar trebuie neapărat să o aibă, Edwards ne aduce în față în față cu un monstru radioactiv, unul pus pe acest pământ de nu știu cine ca să ne apere. Știu că pare ciudat, ca o creatură radioactivă, mai mare decât King Kong are ca țel protejarea pământului, însă acesta e adevărul. Godzilla din 2014 e un fel de paznic radioactiv care se luptă cu niște creaturi și mai ciudate răsărite de naiba știe unde. Acești Muto’s împrumutați din Pacific Rim se hrănesc cu rachete radioactive și distrug totul în cale.

Firul epic începe în intimitatea unei familii de fizicieni nucleari. Juliette Binoche și Bryan Cranston dau viață acestor personaje secundare cu viață extrem de scurtă. Binoche are vreo trei replici înainte de a fi topită de un nor radioactiv, în timp ce Cranston (Braking Bad) apucă să vadă un MUTO înainte de a-și da duhul. Cele două personaje nu contribuie cu aproape nimic la poveste, acțiunea filmului putându-se desfășura la fel și fără ei. Eroul, necesar unei astfel de povești există și aici, numai că Godzilla îi cam ia 13 din cele 15 minute de faimă. Ford Brody, un caporal ce pare drogat pe toată durata filmului se bagă mereu în mijlocul acțiunii, deși de cele mai multe ori nu-i iese. Brody e fiul celor doi fizicieni și se trezește prins în povestea asta complicată datorită tatălui său. Apoi, de fiecare dată face cumva să apără și el în peisaj, deși e clar că nimeni nu e interesat de el ci de uriașa creatură impresionată de fiecare dată când scoate acel zgomot unic. După apariția creaturilor, filmul promite niște confruntări spectaculoase care se cam tot amână. Vedem creaturile în toată măreția lor destul de rar, dar bătălia finală merită așteptarea. În tot acest haos de clădiri distruse, de poduri nimicite și soldați striviți de creaturi sau de clădiri prăbușite, cu adevărat spectaculoasă e doar scena cu parașutarea unui grup de soldați. E singurul moment impresionat, e singurul moment de liniște, de perfecțiune care te duce cu gândul la altă lume.

godzilla_2014

Godzilla are defecte, dar povestea te prinde. 3D-ul nu e cu nimic spectaculos și sincer cred că ar fi fost mai bine fără. Distribuția putea conține orice nume, impactul lor asupra poveștii fiind minime. Bryan Cranston și Juliette Binoche sunt un fel de special guest stars. Ken Watanabe e de umplutură, personajul său nu are nicio măreție, în timp ce Elizabeth Olsen e prezentă pentru a completa sintagma ”frumoasa și bestia” (deși cei doi nu se întâlnesc direct niciodată).

Godzilla ar fi fost mai bun dacă împrumuta tot are Monsters bun, dar așa e doar un film de box office. Unul care să placă, dar nu unul care să impresioneze.