Gambit

recenzii filme - filmsinopsisGambit

D:Colin Firth , Alan Rickman , Cameron Diaz
R: Michael Hoffman
Gen: comedie
Durată: 1h 29 min

A trecut ceva timp de când n-am mai văzut o comedie eneglezească bună. Din păcate acest Gambit nu intră nici la catgoria film bun, dar nici la categoria film dezastru, pentru că are câteva lucruri. Aceste țin în general de distribuție, mai exact de rolul decent făcut de Colin Firth, regele care și-a părăsit tronul și s-a dezbrăcat de pantaloni pe holurile celui mai luxos hotle din Londra. Cu acest rol Firth revine la comediile de mână a două cu care ne-a mai obișnuit în trecut. În Gambit, acesta joacă rolul lui Harry Deane, un curator de artă, un mic specialist în pictură, cu un șef extrem de bogat interpretat de Alan Rickma. De fapt Harry Deane nu e numai un specialist în artă ci și un con-man, un excroc în devenire care are de gând să-și ușureze șeful de vreo 12 milioane de lire sterline. Planul lui nu e foarte bine pus la punct, dar implică apariția unei cowgirl dintr-un orășel uitat de lune de prin Texas și a unui tablou fals picat de un complice de-a lui. Comicul intră în joc datorită lui Harry și e unul de situație, unele penibile în care se găsește ai mereu personajul nostru cheie.

Dar să revenim totuși la poveste una destul de scurtă, filmul nedepășind fărăr generic vreo 100 de minute. Planul de răzbunare a lui Deane presupune exploatarea unei slăbiciuni a șefului său. Acesta caută de ani buni un tablou pierdut din timpul celui de-al doilea război mondial. Cum văcărița și cel care a văzut ultima dată tablou au același nume, Deane încearcă să-și convingă șeful că o discuție și o analiză a tabloului nu strică. Din păcate pentru eroul nostru lucrurile nu decurg exact cu și-a imaginat pentru că nici șeful lui nu e chiar așa fraier cum a crezut și nici domnișoara (Cameron Diaz) cu un accent enervant adusă din Texas nu respectă rigorile planului. De aici rezultă și situațile comice și deseori penibile.

gambit-picture07

La capitolul intepretare nu prea am ce să zic. Colin Firth revine după cum am mai spus la rolurile cu care ne-a obșnuit din comediile englezești. Ceea ce mia- plcăut e că nu s-a desprins de tot de rolul regelui, ba chiar la un moment dat personajul său menționează că are un prieten logoped . Despre Alan Rickman iar nu pot să zic nimic deosebit, actorul britanic având un personaj jucat la fel ca multe altele din trecut. Cameron Diaz începe să-și arate vârsta și lipsa talentului, așa că rolul ei îl reduc la o simplă prezență colorată într-un film liniar.

Gambit nu e o comedie pe cinste, dar are un pic de umor engelezec și lucrul astă nu e rău. La capitolul creativitate filmul suferă din greu, povestea fiind văzută într-un fel sau altul și în mute alte filme. Poate tocami datorită acestui lucuru, finalul doar un pic previzibil nu e impresionant. Gambit e o comedie lejeră, lipsită de orice element de surpriză. Un film bun doar în caz de plicitiseală sau dacă chiar vrei să vezi ce mai face Colin Firth.

Notă:5.5/10