Frankenweenie

Frankenweenie recenzieFrankenweenie – Burton is back

D: Charlie Tahan , Winona Ryder , Martin Landau

R: Tim Burton

Durata: 1h 30 min

Gen: animatie

Am cam fost dezamăgit de ultimele filme regizate de Tim Burton și poate de aceea am tot amânat vizionarea celui mai recent proiect al său, Frankenweenie. Din fericire vizionarea a fost o adevărată placere, pentru că maestrul ciudatului, Tim Burton a realizat cu Frankenweenie unul dintre cele mai bune filme ale sale. Din punct de vedere tehnic filmul e o mică operă de artă, o realizarea artistică aflata la limita dintre real și imaginație. Lipsită de culoare, lumea creată de Burton pare reală. Casele, drumurile, gardurile, într-un cuvânt cam tot ce ține de lumea înconjurătoare sunt create aproape perfect, încât fără prezența personajelor n-ai ști dacă urmărești un film sau o animație redată doar în alb și negru. Când personajele apar lucrurile se schimbă și începi să realizezi că ești în lumea lui Burton, o lume cu trăsături specifice plină de umor și macabru.

Frankenweenie, un titlu interesant se învârte în jurul lui Victor Frankenstein(atenție la mica inversație de vocale făcuta de Burton), un băiat pasionat de știință, cu un singur prieten, câinele său Sparky. Umbrele macabre ale lui Burton intră în poveste după ce Sparky moare lovit de o mașină chiar în fața ochilor lui Victor. Afectat de moartea singurului său prieten, Victor apelează la știință și natură pentru a-l readuce la viața pe prietenul său. Când acest lucru se întâmplă povestea ia o turnură și mai interesantă. Sparky nu se transformă în ceva monstru, însă secretul reînvierii iese la iveală când Edgar, un fel Igor află secretul. Acesta îl obligă pe Victor să repete experimentul, însă rezultatele sunt altele. Din acest moment firul epic primește destule complicații și în scenă intră mai mulți monstruleți.

frankenweenie 1

Prin ei Burton realizează un fel de omagiu dedicat tuturor creaturilor ciudate care ne-au umplut ecranele de-a lungul anilor. Însă acești monstruleți, brand burtonian sunt diferiți, sunt unici și provoacă umor. O țestoasă uriașă ne aduce aminte de Godzilla, o mumie într-o păpușă matroska ne face să zâmbim. O pisică transformată într-un monstru liliac ne sperie iar câțiva monstruleți ne aduc aminte de celebri Grimlins. Timp de câteva minute suntem martorii unei adevărate parade de monstruleți. Chiar și așa,Burton nu-și ignoră personajele principale oferindu-le un final aproape perfect, unul totuși parcă desprins un pic din Sleepy Hollow.

Mi-a plăcut Frankenweenie și asta pentru că din punct de vedere tehnic e perfect. Pentru că are o poveste bună, cu personaje variate, interesante. Mi-a plăcut pentru se folosește de monștrii pentru a evidenția un oraș New Holland plin de locuitori închiși la minte, pentru că aduce un omagiu unor creaturi interesante care au schimbat lumea filmului, pentru că în esență este un film despre prietenie și devotament.

Notă: 9/10

Trailer Frankenweenie

Frankenweenie, 10.0 out of 10 based on 1 rating