Fast & Furious 6

recenzie fast & furious 6Fast & Furious 6 – cars, tanks and planes

D: Vin Diesel , Paul Walker , Dwayne “The Rock” Johnson

R:Justin Lin

Durata: 2h 10 min

Franciza „Fast & Furious” se transformă într-un serial, sau, mai bine zis, într-o mini serie bine închegată, cu episoade mai bune (primul sau chiar acesta) și unele mai proaste (al doilea, al treilea…). Cel de anul acesta este unul destul de reușit datorită unor scene incredibile. De fapt, incredibile e puțin spus. Unele sunt imposibile, de neimaginat chiar pentru universul fantastic al Hollywood-ului. Cu toate aceste exagerări, „Fast & Furious 6” e antrenant, te ține atent până aproape de sfârșit când se observă o prelungire excesivă a unui film care se putea încheia după vreo 100 de minute. Mai mult, „Fast & Furios 6” e primul sequel în care apar principalele personaje principale, iar asta e un lucru bun.

Dom, Brian, Roman, Han, Gisell și Mia fac din nou echipă, de data aceasta pentru a ajuta la prinderea unui infractor periculos, un profesionist, din echipa căruia face parte și Letty, crezută moartă undeva pe la sfârșitul filmului cu numărul patru. Acum echipa nu mai fuge de lege, Hobbs (Dwayne Johnson), cel care i-a urmărit în episodul anterior, coordonându-le activitățile. În schimbul ajutorului, echipa primește grațierea și la finalul aventurii se pot întoarce acasă fără ca poliția să-i închidă pentru mult timp. Odată formată echipa, odată ce cărțile sunt pe masă, acțiunea începe. Prima întâlnire cu Shaw (Luke Evans) nu e una lipsită de incidente, dar echipa se pregătește să-i facă față.

Deși filmul îți oferă entertainment-ul de care ai nevoie, parcă ceva lipsește. Cursele de mașini nu mai sunt cum au fost, nimeni din personajele principale nu mai jefuiește nimic din mers. În câteva cuvinte, fugarii devin oameni ai legii, iar cursele cu mașini pline de adrenalină sunt reduse drastic. Locul lor este luat de scenele de acțiune cu pumni și picioare, scene desprinse parcă din ringul de wrestling sau MMA (mai ales că în distribuție avem doi foști luptători – Dwayne The Rock Johnsson și Gina Carano).

fast-furious-6-

Aceste minusuri mai sus menționate sunt compensate, într-o oarecare măsură, de două scene spectaculoase. Avem întâi urmărirea lui Shaw pe niște poduri, undeva în afara orașului, care pune stăpânire pe un tanc și schimbă regula jocului, iar apoi, la final, una în care tancul este înlocuit de un avion militar capabil să transporte câteva mașini. În aceste două scene, totul este posibil pentru că regulile fizicii nu prea se mai aplică. La cea cu tancul, distrugerile sunt masive, zeci de mașini fiind făcute plăcintă de tancul condus de Shaw. Ca bonus, primim o scenă cu Dom în prim plan, devenit brusc un super-om capabil să sară peste benzile autostrăzii, să o prindă în aer pe Letty și să aterizeze în siguranță pe capota unei mașini.

Despre interpretare nu sunt prea multe de spus. Vin Diesel nu mai e la fel de convingător ca în prima parte, deși încearcă. Michelle Rodriguez e enervantă cu amnezia ei, în timp ce The Rock e e un badass care taie și spânzură după cum vrea el. Hobbs e unic, e un fel de Hulk care l-a mâncat pe președintele Americii și acum poate decide orice.

„Fast & Furious 6” are defecte și exagerări dar poate fi vizionat fără probleme. E un film de acțiune, mai mult decât unul cu mașini. O adunătură de testosteron în care singurele personaje frumoase, Giselle și Han, mor. De ce moare Giselle, aflăm după generic, când aflăm despre noul proiect și noul inamic al băieților cu mașini rapide.

Notă: 6,5/10

Rating: 6.0/10 (1 vote cast)
Fast & Furious 6, 6.0 out of 10 based on 1 rating