Extracted

extracted recenzii filmeExtracted

D: Sasha Roiz

R:Nir Paniry, Gabriel Cowan

Gen: Sf.

Durata: 1h 28 min

Extracted e un sf. Independent destul de reușit având în vedere că nu beneficiază de nici un fel de avantaj. Nu are un buget decent, nu are o distribuția cu măcar un nume cunsocut, iar regizorul și scenaristul Nir Paniry este debutant. Cu toatea acestea Extracted e o drama stiințifico-fantastică reușită, un film despre memorie și explorarea ei pentru aflarea adevărului. Dăcă vă așteptați la Inception o să fiți dezamăgiți, pentru că Extracted deși are câteva idei asemănătoare se dezvoltă altfel. Dezvoltă drama a două personaje și cu ajutorul acestora ne ajută să înțelegem cât de ușor ne poate juca memoria feste. Poate prea ușor încât ajungem să credem că unele amintiri implantate sunt ale noaste, sunt clipe trăite de noi deși nu le-am tărit exact așa cum ne amintim.

Extracted e povestea lui Tom un om de știință cu intenții nobile care inventează un aparat deosbit. Unul cu ajutorul căuria se pot explora amintirile altei peroane. Intențiile lui Tom sunt bune, numai ca pentru finalizarea proiectului are nevoie de finanțare și atunci intervine compromisul. Cel dispus să finanțeze proiectul lucrează la departamentlul de corecție și speră că investița îl va ajuta să pătrundă în mintea fiecărui invidid acuzat de ceva cu scopul de a-i determina vinovația. Are loc primul experiment la care participă nesilit de nimeni, Anthony, un individ dependent de droguri arestat pentru că și-a împușcat fosta iubită. Cu ajutorul aparatului Tom pătrunde în amintirile lui Anthony și descoperă exact ceea ce căuta finanțatorul său. Un individ tulburat, un individ care tocami a înfăptuit crimă. Povestea din Extracted devin interesantă când extragerea lui Tom nu reușește. Mintea lui rămâne captivă în amintirile lui Antony timp de patru ani de zile. După această perioadă ceva se întâmplă și destul de inexplicabil, Tom reușeste să comunice prin amintiri cu Anthony. Începe o cursă în care fiecare încearcă altceva. Anthony încearcă pentru ultima dată să demonstreze că e un om bun, cu greșeli, dar care nu și-a ucis iubita, iar Tom încearcă să iasă din lumea amintirilor pentru a-și continua viața alături de soție și fiică.

Extracted e un sf independent cu minusuri dar e o experiență plăcută. E un film destul de captivant mai ales dacă ți-a plăcut și Primer, un film pe alocuri complicat, dar care la final vine cu toate lămuririle necesare.

Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
Extracted, 9.0 out of 10 based on 1 rating