Dream House – preview
D: Daniel Craig, Rachel Weisz, Naomi Watts
R: Jim Sheridan
Release: 30 Septembrie 2011
US Box Office: $20.2M
Durată: 1 h 31 min.
Gen: Mister, Suspans

Filmele de groază au o serie de reguli nescrise, care s-au transformat de-a lungul timpului în adevărate îndreptare care stau la baza oricărui scenariu. Printre aceste reguli nescrise de menţionat (în contextual acestui film) ar fi cea referitoare la mutare. Acest proces complicat nu aduce niciodată liniştea dorită pentru că mai mereu în loc de linişte locatarii se trezesc cu coşmaruri şi violenţe de nedescris. Când vine vorba de explicaţii acestea variază, dar în general se reduc la: o casă bântuită de un spirit neliniştit, violent dornic să-i terorizeze pe cei vii, sau la o casă nedorită de nimeni din comunitate pentru că acolo nu demult s-a petrecut o crimă oribilă.

Lucruri de genul acesta se întâmplă şi în Dream House, povestea editorului Will(Daniel Craig) care renunţă la un loc de muncă bine plătit la New York şi se stabileşte alături de soţia şi cele două fetiţe într-un mic orăşel de New England. Din păcate pentru familia fericită cuvintele soţiei – ”Mă simt în siguranţă când eşti tu aici” nu durează foarte mult. Vecina îi priveşte cu ochi ciudaţi, iar poliţiştii nu pot să-l ajute când cineva îi încalcă proprietatea în mod repetat. Misterul şi atmosfera ciudată se adânceşte când nişte ritualuri satanic apar în beciul familiei. Pe lângă problemele cu locuitorii, dulcele cămin nu e tocmai casa de vis pentru că aici acum câţiva ani, un tată ca şi Will a luat-o razna şi şi-a împuşcat întreaga familie. Speriat de ceea ce se întâmplă, Will începe să investigheze şi la iveală încep să iasă lucruri din ce în ce mai cumplite.

Povestea familiei nu este tocmai originală, spectatorii experimentând ceva asemănător şi în trecut cu filme ca The Amityville Horror sau o serie de producţii asiatice. Din fericire distribuţia – Daniel Craig, Rachel Weisz şi Naomi Watts – atrage. De menţionat ar mai fi faptul că Weisz şi Craig s-au îndrăgostit la filmări şi la scurt timp după ele s-au căsătorit.
Dream House a avut premiera în SUA la sfârşitul lunii septembrie şi a fost primit foarte dur de către critici. Ca să înţelegeţi mai bine de ce fel de recenzii a avut parte, e suficient să vă spun că regizorul Jim Sheridan (nominalizat de 6 ori la Oscar) a cerut ca numele lui să nu mai apară în caseta tehnică a filmului.

Cu toate acestea pentru distribuţie, pentru mister şi pentru aerul de horror, filmul poate fi o experienţă plăcută mai ales că Halloween-ul se apropie.

trailer

Dream House - cinepreview, 10.0 out of 10 based on 1 rating