recenzie Despicable me 2Despicable me 2 – The Minions are back

D: Steve Carell, Kristen Wiig

R:  Pierre Coffin , Chris Renaud

Gen: Animatie

Durata: 1h 38

Incasări: $276.0M

Dacă facem o trecere fugitivă peste cele mai bune animații din ultimii 10 ani, observăm că umorul nu se datorează exclusiv personajelor principale sau celor negative. Majoritatea animațiilor au niște creaturi speciale, care încălzesc publicul, îl fac să râdă și să vrea mai mult peste câtva timp. În „Despicable me” avem acești Minions, niște creaturi galbene cu un ochi sau doi, puși mereu pe șotii, care ne fac să zâmbim de fiecare dată când sunt în prim plan. În „Madagascar” aveam pinguinii, niște genii malefice cu același atribute, iar în „Ice Age”, veverița nebună și ghinda ei. Aceste creaturi comice lungesc spectacolul, au grijă ca vizionarea să fie plăcută și plină de umor. Dar rolul lor devine cu adevărat important, când animațiile ajung să aibă mai multe părți, când subiectul poveștii nu mai este la fel de captivant ca prima dată. Abia atunci ne dăm seama că povestea, deseori subțire, este ținută în spate de cei responsabili cu umorul, de aceste creaturi minunate de care ne vom aminti chiar și după terminarea filmului.

Teoria de mai sus este valabilă și pentru „Despicable me 2”,  o animație bună și pentru cei mici și pentru cei mari. Spre deosebire de prima parte, aceasta își cam pierde originalitatea și vine cu o poveste destul de plictisitoare pe alocuri. Fostul geniu malefic, Gru, e acum un tătic responsabil, un bărbat singur care încearcă să crească 3 fetițe și o armată de Minions (frumos e că-i știe pe toți după nume, deși singura diferență e că unii au un ochi, iar alții doi). Aventura începe după ce o agenție responsabilă cu prinderea celor mai periculoși răufăcători apelează la Gru pentru a recupera o substanță periculoasă. Până la confruntarea dintre Gru și noul răufăcător, vedem ce tată devotat este Gru, care sunt temerile sale și cum începe să se îndrăgostească de agenta trimisă să-l ajute. Transformarea lui Gru din răufăcător în tătic devotat are farmecul ei, dar parcă ne este dor de vechiul Gru. Ca să nu fie totuși uitat de tot, vechiul Gru are o mică apariție, atunci când cu inima rănită se plimbă pe stradă și face mici răutăți. Chiar dacă povestea nu mai are farmecul de altă dată, filmul nu plictisește, nu enervează și la final ești mulțumit că ai râs la cel puțin la o scenă cu celebrii Minions în prim plan.

despicable-me

Despicable me 2” e un film de familie, unul care le arată celor mici cât de importantă este relația dintre părinți și copii și cât de multe lucruri sunt dispuși să facă părinții pentru proprii lor copii. Vedetele sunt creaturile galbene, fără de care filmul ar fi fost mai plictisitor.

Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
Despicable me 2, 5.5 out of 10 based on 2 ratings