Broken City

Recenzie Broken CityBroken City – recenzii filme

D: Mark Wahlberg, Russel Crowe, C. Zeta-Jones

R: Allen Hughes

Durata: 1h 48min

„Broken City” e genul de film care ne demonstrează încă o dată că polițiștii fac din când în când abuz de armă, că primarii sunt în general corupți și că de multe ori eroii au două fețe. Din păcate, toate aceste lucruri nu sunt noi și doar pentru că Allen Hughes („Book of Eli” sau „From Hell”) a apelat la Mark Wahlberg și Russel Crowe pentru a le evidenția din nou, nu înseamnă că a reinventat gaura din covrig. Povestea e destul de încâlcită și-l are în centrul atenției pe Billy Taggert (Mark Wahlberg), un detectiv care ucide un suspect.  Un judecător cu vederea bună îl găsește nevinovat, dar pentru a evita producerea unor valuri, Billy este nevoit să demisioneze. Șapte ani mai târziu, dăm peste același Billy, detectiv particular, om liniștit care s-a lăsat de băutură de ceva vreme. Cum datoriile îl cam presează, Billy se vede nevoit să accepte o slujbă oferită de primarul Hostetler (Russel Crowe), aflat în campanie electorală pentru un nou mandat. Acesta îl roagă pe Billy să-i aducă dovezi despre o posibilă infidelitate a soției și băiatul nostru se apucă de treabă. Totul e destul de simplu până acum, dar lucrurile se complică. Detectivul descoperă ce era de găsit și îi oferă primarului dovezile.  Amantul descoperit e liderul de campanie a contracandidatului pentru funcția de primar și îl loc să se trezească cu presa pe cap, acesta se trezește cu el mort.  Adevărul despre relația celor doi iese la iveală și acum Billy se vede prins la mijloc între două tabere. Una formată din primar plus fondatorul unei firme de construcții cu planuri mărețe de demolare a unui cartier și un șef de poliție care-l susține pe contracandidat și ar face orice să-l vadă pe Hostetler după gratii.

recenzii filme

Povestea e destul de complicată și chiar dacă nu e un subiect nou, are o dezvoltare decentă. Una suficient de bună cât să-ți capteze atenția și să te facă să treci peste unele chestii care nu prea se potrivesc. Despre interpretare ar fi câteva cuvinte de spus – Mark Wahlberg face din nou un rol tipic lui. Nimic deosebit, dar nici nu se face de rușine, în timp ce Russel Crowe, un pic mai bun, e convingător în rolul de personaj negativ, dar dezastruos în rolul de primar al New York-ului. Restul actorilor din distribuție – Zeta Jones, Jeffrey Right și Billy Pepper își fac treaba cum trebuie, oferind filmului mai multă dinamică.

„Broken City” e un film complicat despre un tip care crede că poate scăpa cu o crimă perfectă, despre un erou cu un trecut condamnabil. O poveste despre corupție, cu multe personaje (unele uitate, oarecum, pe drum), cu situații complicate și mici surprize, care poate fi pe placul unora sau poate displăcea altora.

Notă: 6/10