D: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner
R: Bill Condon
Release: 18 noiembrie 2011
US Box Office: $139.5 M* până la data recenziei
Durată: 1 h 57 min.
Gen: Fantezie

Povestea cu vampiri iubăreţi, vârcolaci, adolescente depresive şi inconştiente se apropie de marele final. Din fericire pentru fani, sfârşitul e prelungit în două părţi şi anul acesta avem parte doar de un preludiu plin de u(a)mor, în prima parte şi dramatism spre final. Debutul aduce nunta mult aşteptată (de vreo 4 ani), reuniunea de familie şi o lună de miere idilică, cum orice fetiţă îndrăgostită de băieţei frumoşi visează. Într-un decor mirific (o insulă cu panorame superbe) şi luna îşi orientează privirea doar spre cuplul îndrăgostit pregătit să-şi consume luna de miere. Pe un culoar luminat de luna plină, Bella şi Edward îşi descoperă nuditatea în apele oceanului. Dormitorul este locul în care tânăra soţie îşi pierde virginitatea, ca apoi dormitorul să fie locul în care Bella începe  să-şi exploateze sexualitatea. Luna de miere e de vis şi e presărată cu scene fierbinţi, special concepute pentru fani (de data acesta pentru publicul masculin, pentru că Bella apare în diferite ipostaze sexy), cu jocuri nevinovate încărcate de inteligenţă (între partidele de sex, tinerii joacă şah), dar finalul aduce ceva neaşteptat.

Ca printr-o minune Bella rămâne însărcinată şi, în loc de panică, fericirea o cuprinde. Din acest moment începe partea a doua a acestui film, în care timp de vreo 60 de minute vedem cum o  creatură cu dezvoltare rapidă suge puţin câte puţin din energia tinerei mame. Dintr-o doamnă drăguţă Bella se transformă într-un bolnav de cancer în ultimul stadiu, gata să-şi dea sufletul în orice clipă. Cu această ocazie vechiul conflict dintre două rase izbucneşte, dar confruntările sunt de scurtă durată şi mai mult patetice. Jacob, încercă să devină Alpha Male în grupul său pentru a-i opri pe aceştia să o înfulece pe Bella şi progenitura ei, aşa că o alianță personală cu cei din clanul Cullen se formează.

Începutul filmului nu a fost rău, umorul, sarcastic pe alocuri având capacitatea de a mulţumi şi pe cei care nu sunt fanii acestei poveşti. Deseori se fac glume la adresa lui Edward, a relaţiei dintre el şi Bella, dar apoi totul revine pe făgaşul normal instituit în urmă cu vreo 4 ani. După 4 filme, după 4 succese de box Office şi milioane de fani în extaz concluziile nu sunt tocmai bune. Adolescenţii sunt în continuare impresionaţi de poveşti stupide, fără pic de inteligenţă. Sarcini nedorite şi căsătorii la vârste când consumul de alcool nu e încă legal nu le sperie, ci le încântă. Vampirii înfricoşători au devenit doar o umbră, au devenit sex simboluri, iar la aceste gânduri cred că Dracula arde în chinuri groaznice. Din păcate sfârşitul e abia anul viitor şi cred că firescul plăpând din acest film va lipsi cu desăvârșire.

Notă:4,5/10

Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Breaking Dawn: part I, 10.0 out of 10 based on 2 ratings