After Hours

After Hours
D: Griffin Dunne, Rosanna Arquette
R: Martin Scorsese
Release : 13 septembrie 1985
Durată: 1 h 13 min.
Gen: Comedie

Lucruri ciudate se petrec noaptea în oraşele mari şi daca nu eşti o persoană obişnuită cu jungla de noapte mai bine stai înăuntru ca să nu păţeşti ceva. De acest sfat prietenesc nu a ascultat Paul Hackett, un tânăr cu o slujbă bine plătită şi un apartament în Manhattan, care după o zi de muncă plictisitoare s-a decis să exploreze oraşul. După ce intră în vorba cu Marcy, o femeie frumoasă, dar ciudată, Paul este invitat la ea acasă tocmai în celălalt capăt al oraşului. Din acest moment lucrurile încep să meargă prost spre foarte prost pentru Paul. În drum spre locuinţa lui Marcy, Paul dă peste un taximetrist pilot,  probabil coleg de platou cu De Niro la Taxi Driver. Ajuns totuşi cu bine, dar fără niciun ban, Paul dă peste colega de apartament a lui Marcy, o artistă excentrică semidezbrăcată. Conversațiile au un umor aparte şi au gust de nebunie. Cu întârziere Marcy ajunge acasă şi seara ciudată a lui Paul nu se sfârșește aici. Marcy nu e nici ea cu toate la cap. Vorbeşte de un viol de şase ore, dar violatorul e un fost prieten. Calvarul din mintea lui Paul este spulberat repede pentru că Marcy povesteşte cu seninătate că mai mult a dormit. Umorul ciudat e la el acasă, Paul încearcă să scape, numai că oraşul de noapte nu-l lasă.

În scenă intră alte doamne, un proprietar de dinner, nişte hoţi şi un grup de vecini furioşi pentru a-i face noaptea şi mai groaznică. Martin Scorsese se joacă cu personajul său. Îl aruncă constant din lac în puţ, îl scoate la suprafaţă pentru o gură de aer, ca apoi să-l ţină şi mai mult sub apă. Pentru privitor acest calvar e plăcut, dar pentru Paul nu. Cu toate acestea, el este avertizat că noaptea târzie este guvernată de alte reguli: “Different rules apply when it gets this late,”. Evadarea e de scurtă durată pentru că în scurt timp personajul cheie se găseşte prins într-o altă situație ciudată cu personaje şi mai şi. Chiar dacă nu poate scăpa, adevărata panică specifică genului thriller sau unei drame lipseşte. Avem în faţă o comedie şi panica este înlocuită de seninătate, de o oarecare credulitate (deşi vede că lucrurile îi merg tot mai prost, Paul continuă să aibă încredere în oamenii ciudaţi ai nopţii).


Cu ajutorul camerei, Scorsese creează o lume ciudată. Se insistă frumos pe nişte elemente aparent nesemnificative, cum ar fi cei 20 de dolari luaţi de vânt din taxiul groazei, pe nişte bucăţi de ziar, sau pe micile elemente responsabile pentru captivitatea personajului. Cartierul Soho, oraşul de noapte sunt locuri de coşmar pentru Paul, ceva de nerecunoscut. E ca şi cum la miezul nopţii lumea ştiută s-a cufundat în somn şi o alta a ieşit la suprafaţă. Orășeanul devine un turist ce urmează a fi devorat pentru că s-a abătut de la traseu. Din fericire, pentru că avem în faţă o comedie, Paul sfârșește cu bine şi într-un mod bizar ajunge din nou acasă.

After Hours e o comedie, e o aventură nocturnă tensionată, originală. E o analiză pitorească asupra vieţii de noapte într-un oraş care nu doarme niciodată, dar totuşi deseori destul de pustiu. Chiar dacă filmul are o vechime de peste 25 de ani, cred că pentru orice iubitor de umor va fi o experienţă plăcută.

Recomandat de Maria

Notă:8,5/10
Trailer

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *